עונש מקסימלי על מהירות מופרזת לכל נהג (צעיר/ותיק/חדש)

עודכן לאחרונה ב דצמבר 29, 2023 ע"י חיים אליה

נהיגה במהירות מופרזת, עבירת מהירות מופרזת – כאן אסביר מה עונש מקסימלי על מהירות מופרזת לנהג רגיל דהיינו בגיר, עונש על מהירות מופרזת נהג צעיר עונש על מהירות מופרזת נהג חדש,  עונש מירבי על מהירות מופרזת, אציע דרכי התמודדות, מה ואיך אפשר לשנות עונש על מהירות מופרזת בבית משפט ועוד.

רבים מהנהגים קיבלו במהלך השנים בהם נוהגים לפחות דו”ח אחד בגין נהיגה במהירות מופרזת. על פי נתונים בכל שנה מחולקים יותר מ-150 אלף דוחות תנועה בגין נסיעה במהירות מופרזת. במגוון אמצעי אכיפה כדוגמת, דוח ממל"ז או דבורה או מצלמות א-3 בגין עבירת מהירות, עלולה במצבים מסוימים להביא לבקשת התביעה אף מאסר בפועל.

(זה שהתביעה מבקשת מאסר בפועל היא לא בהכרח מקבלת את מבוקשה, בשביל זה יש בית משפט). כאשר מדובר בנושא של מהירות מופרזת ולה עונש כספי, אשר יבוא בצורת דו”ח לא תמיד יהווה כעונש היחיד אותם יקבלו הנהגים. לדו”ח הכספי מתווספות גם נקודות חובה, כאשר נקודות אלו נצברות ועלולות גם להוביל ל-שלילת רישיון נהיגה. 

עונש מקסימלי על מהירות מופרזת ועונש על מהירות נהג צעיר כל המידע כאן
עונש מקסימלי על מהירות מופרזת ?!

מהירות מופרזת עונשים ?

לא בהכרח שלילה גם לא לנהג חדש וגם לא לנהג ותיק או רגיל ואף לא לנהג צעיר הכול כפי שיפורט להלן:

מה עונשים על מהירות מופרזת לנהג רגיל / ותיק ? מהירות מופרזת משפט ? עבירת מהירות מופרזת ?

עבירת מהירות מופרזת – נהיגה במהירות מופרזת עונשים – עונש מקסימלי על מהירות מופרזת – לכל נהג למעט חדש ו/או צעיר – מתחם הענישה ב-עבירות מהירות מופרזת מחולק ל-עבירות מהירות המבוצעות בשטח עירוני ובינעירוני. ולכן, ענישה בגין עבירת מהירות – (עבירות תנועה מהירות מופרזת), בשטח עירוני, תהיינה שונה מעבירת תנועה מהירות מופרזת בשטח בין עירוני (נקרא גם לא עירוני) בפירוט להלן: 

כמה מותר לנסוע מעל המהירות המותרת ?

כאן הענישה מתחלקת לכביש עירוני או לא עירוני בפירוט הבא :

עבירת מהירות מופרזת – עבירת מהירות עירוני –

עונש על נהיגה בעבירת מהירות מופרזת – בשטח העירוני – דהיינו עד 50 קמ”ש מהירות הנסיעה – ואם הנהג נהג עד 20 קמ”ש מעל המותר הוא יקבל דו"ח ברירת משפט ( ברירית משפט – כלומר, אם תרצה להישפט אם לאו, כיון שתשלום הקנס מהווה את ההסכמה לאמור בדו"ח), וקנס בסך 250 שקלים ללא נקודות.

בנהיגה במהירות 21-30 קמ”ש מעל המותר, הנהג צפוי לברירת משפט, קנס בסך 750 שקלים ו- 8 נקודות, ובמהירות 31 קמ”ש עד 40 קמ"ש ויותר מעל המותר, יקבל הנהג קנס 1500 שח ו -10 נקודות מעבר ל 41 קמ"ש יקבל הנהג הזמנה לדין ו-10 נקודות.

לדוגמה אם נהג הנהג במהירות של 72 קמ"ש בכביש עירוני הרי שיזכה לקנס/ דוח ברירת משפט בגובה של 750 ש"ח ו 8 נקודות חובה. אם נהג הנהג מעבר ל 85 קמ"ש בעיר דהיינו 30 קמ"ש מעל המהירות המותרת יקבל ל-1500 שח +10 נקודות. וכן על זה הדרך.

עבירת מהירות מופרזת – עבירת מהירות לא עירוני –

עבירת מהירותעבירת מהירות בתחום הבינעירוני – בכביש שמותר לנסוע בו 90 קמ”ש או 80 קמ”ש – העונש הצפוי במהירות של עד 25 קמ”ש מעל המותר.

גם כאן נפרט – במידה והנהג נהג במהירות עד 25 קמ"ש יותר ממה שרשום בתמרור – יזכה לברירת משפט/דו"ח וקנס בסך 250 שקל ללא נקודות. במהירות של 26 עד 40 קמ”ש מעל המותר, העונש הוא ברירת משפט, דהיינו קנס בסך 750 שקלים ועוד 8 נקודות, ובמהירות 41 עד 50 קמ”ש מעל המותר, קנס בגובה 1500 ש"ח. במידה ומעבר ל51 קמ"ש יותר, יקבל הנהג הזמנה לדין ועוד 10 נקודות. 

בכל מקרה של הזמנה למשפט, המשטרה יכולה לפסול בשלילה מנהלית את רישיון הנהיגה ואף לבקש לאסור את השימוש. ברכב הנהג למשך ‎30 יום באופן מידי. לכן יש לבחון איפה מתבצעת העבירה – אם בשטח עירוני אם לא.

סרטון – מסכם בעניין העונשים בגין מהירות מופרזת לנהג צעיר ולנהג חדש ואף לנהג וותיק

נהג חדש ועבירות מהירות ( עבירת מהירות עירוני ולא עירוני)  ?

עונש מקסימלי על מהירות מופרזת – נהג חדש עבירת מהירות, שלילה על מהירות לנהג חדש, מהירות מופרזת נהג חדש, מה העונש על מהירות מופרזת ל-נהג חדש,  מהירות מופרזת ל- נהג צעיר כל זאת בראשי הפרקים להלן:

שלילה על מהירות ? מה עונש על מהירות מופרזת ל-נהג חדש   ?

מה העונש על מהירות מופרזת ? נהגים חדשים מה הדין ? – נהג חדש אשר נתפס במהירות גבוהה מהמותרת בכביש צפוי לקנס, נקודות ושלילת רישיון. כמו גם קובע החוק כי נהג חדש באם הורשע בעבירות המנויות בתוספת השלישית לפקודת התעבורה, שביניהן גם עבירת המהירות המופרזת, בתקופה שבה היה בגדר נהג חדש, ייאלץ לעבור תיאוריה ומבחן רישוי מחדש, כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה. עבירות כמו שכרות ו/או תאונת דרכים עם חבלות של ממש, לאחר. 

יודגש כי נהג חדש אשר ביצע את העבירות המנויות בתוספת השלישית לפקודת התעבורה לא רק שיישלל לקבל רישיון נהיגה על ידי בית המשפט לתקופה של 3 חודשים, אלא גם יצטרך לעבור טסט ותאוריה פעם נוספת ובפעם הזו גם יהיה נהג חדש לעוד שנתיים נוספות.

מהירות מופרזת ענישה – מה עונש מקסימלי על מהירות מופרזת ל- נהג צעיר ?

עונש על מהירות מופרזת נהג צעיר – הגבלות שישנן בחוק על נהג חדש אינן הגבלות שיש על נהג צעיר. למעט עבירה של נהיגה בשכרות בעבירות הללו מחמירים עד גיל 24. ולכן עונש על מהירות מופרזת נהג צעיר יהיה אותו עונש לנהג רגיל, אך לא אותו עונש לנהג חדש.

מהירות מופרזת נהג חדש

בהמשך לפיסקה הקודמת, נהג חדש הנוהג במהירות מופרזת צפוי לפסילת רישיון באופן ממושך, נקודות תיאוריה וטסט בפעם הנוספת. נהג צעיר לא.

שימו לב, כל האמור לעיל, במיוחד באשר לעונשים של נהג חדש או נהג צעיר, הוא מבחינת החוק/פקודה/תקנה וזאת אם במידה ואין כשלים בתיק.

אם יש כשלים בתיק ובכול תיק תמיד יש כשלים ראיתיים, אזי אפשר לבטל את השלילה על מהירות גם נהג חדש וגם נהג צעיר לוודאי גם נהג ותיק. 

האם אפשר לבטל שלילה על מהירות גם נהג חדש וגם נהג צעיר לוודאי נהג ותיק – התשובה היא כן.

מהירות מופרזת שלילה בהכרח ?

עשה סדר – לנהג חדש מהירות מופרזת שלילה בטוחה, לנהג צעיר מהירות מופרזת שלילה לא בהכרח. 

כיצד ניתן לבטל את שלילת בית המשפט או לא לעבור טסט ותאוריה פעם נוספת ?

במקרים בהם נהג חדש נהג בנהיגה במהירות מופרזת ואף ביצע תאונת דרכים עם חבלות של ממש, על ידי ייצוג נכון של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה ניתן לבטל את הטסט ותאוריה עוד פעם כך למעשה אותו נהג חדש לא יצטרך להמשיך ולהיות נהג חדש לשנתיים נוספות בתוספת פסילה לא מבוטלת של רישיון הנהיגה. 

איך לערער על קנס משטרתי על מהירות מופרזת?

ניתן להגיש ערעור על קנס הכולל נקודות, הערעור ידון בבית משפט, לבית משפט יש להגיע רק עם עורך דין.

איך אפשר לשנות עונש מקסימאלי על מהירות מופרזת בבית משפט –

עבירה וקבלת דוח על מהירות מופרזת, ולאחריה ענישה על מהירות מופרזת בבית משפט ניתן לשנות, אך לפני כן ראוי  להיעזר ולקבל ייעוץ משפטי בבית משפט לתעבורה שכן, בעזרת עורך דין תעבורה, היה ניתן למצוא כשלים בדו”ח. כשלים אלה יכולים להביא לידי זיכוי. 

כך למשל אם שוטר לא שמר על קשר עין רציף או אם באותו יום ירד גשם. ולכן, כאשר יש גשם אין אפשרות לבצע אכיפה. מדידה נכונה באמצעות הממל”ז או באמצעות הדבורה ודינו של הדו”ח להתבטל. לפירוט נרחב ראה כיצד יש לבטל דוח של מהירות מופרזת

לסיכום : מנעד קנסות תעבורה, הינו רחב במיוחד והוא יכול לנוע בין קנס בגובה של 250 ₪ עד ל-750 ₪ בתוספת של צבירת נקודות. במקרים בהם הנהג חרג מהמהירות המותרת ביותר מ-30 קמ”ש בעת נהיגה בדרך עירונית או 40 קמ”ש בדרך בין עירונית, הנהג צפוי להידרש לתשלום של 1500 ש"ח ו 10 נקודות.

מקרים בהם הנהג חרג מהמהירות המותרת ביותר מ-51 קמ”ש בעת נהיגה בדרך עירונית או 40 קמ”ש בדרך בין עירונית, הנהג צפוי להידרש לתשלום של 1500 ש"ח ו 10 נקודות לקבל זימון לבית משפט – ובמקרים אלו, מהירות מופרזת, עונש שיכול להגיע גם לשלילת רישיון ולקנסות גבוהים יותר – על כן, מומלץ להיוועץ בעורך דין מקצועי לענייני תעבורה.

לעו”ד תעבורה, יש את הידע וכלים לסייע בהפחתה ובביטול של עונשים בגין עבירות של מהירות מופרזת. אחד הדרכים הנפוצות בהן עורכי הדין עושים שימוש, מתבססים על העובדה שאכיפת המהירות מתבססת על מכשירים מסוגים שונים ומצלמות מהירות – מדובר במכשירים משוכללים ומתקדמים, לפירוט נרחב ראה מצלמת מהירות ניידת (דבורה, ממלז ).

אך יחד עם זאת מכשירים אלו גם עלולים לעשות טעויות שונות – לדוגמה לזהות בצורה שגויה את הרכב, או לטעות כתוצאה מתקלות שונות, כמו בעיה בכיול וכן הלאה. עורך דין מקצועי אשר מכיר את המקרים הללו, ידע להציג אותם בבית המשפט ועל ידי כך לגרום להפחתה משמעתית בעונש אותו יקבל הלקוח שלו.

נסיעה מעל המהירות המותרת | נהיגה במהירות מופרזת – האם יש השלכה על נקודות תעבורה ?

כמובן, נסיעה מעל המהירות המותרת הכוללת נקודות תעבורה מהווה קושי לא מבוטל, בקבלת רישיון נהיגה ממשרד הרישוי, ואף במקרים מסוימים פסילה של רישיון הנהיגה של 3 ואף 9 חודשים. ולכן עו"ד יכול להפחית גם את הקנס וגם את הנקודות במטרה לא להיכנס לפסילה של משרד הרישוי, כך למעשה לא תזכה המאשימה (מדינת ישראל – שוטרים), ול- עונש מקסימלי על מהירות מופרזת.

כמו כן, ישנה חשיבות גבוהה לבחור בקפידה את אותו עורך דין אשר ייצג את אותו אדם אשר הוגשה כנגדו כתב אישום תעבורה או דוח תעבורה או זימון לבית משפט.

נהגים רבים, יכולים לספר על מקרים של עונשים גבוהים בגין מהירות מופרזת, כאשר ברוב המקרים מדובר בדוח”ות כספים ואולי בצבירת נקודות, אך ישנם כאמור, גם מקרים בהם הנהגים קיבלו שלילת רישיון לתקופה של חודשים ארוכים – כידוע, שלילת רישיון, עלולה לפגוע בצורה משמעותית באיכות החיים של אותם הנהגים ולכן, מומלץ לנסות ולהימנע מכך ככל הניתן.

חשוב לציין, כי דחיית משפט תעבורה, יכולה גם היא להוות מקרים רבים כצעד חשוב בדרך להקלת העונש בגין מהירות מופרזת – צעד זה מאפשר ללמוד ולבחון את המקרה בצורה מעמיקה יותר מה שיאפשר לאתר דרכים ורעיונות להקלה בעונש.

תהיתם מה ה- עונש מקסימלי על מהירות מופרזת ? תשובה – קנס או תנאי וללא נקודות – דוגמאות לביטול הנקודות במהירות מופרזת :

דוגמה למחיקת נקודות בדוח מהירות של 174 קמ”ש מהירות עם רוכב אופנוע (כאן הייתי אומר שזה טיסה בגובה נמוך ). העובדות : תיק מהירות מופרזת במהירות של 174 קמ”ש. תוצאה : לאור כשלים ראייתיים בתיק, כדוגמת עבודת השוטר האוכף, כיול המכשיר, עמידה שאינה נכונה שעות לילה ועוד …  העבירה שונתה לעבירה ללא ניקוד. סעיף 51 הינו עבירה ללא ניקוד מהירות בלתי סבירה.  

146 גז רדין לעמוד עורך דין נהיגה במהירות מופרזת צילום מסך

עבירת מהירות לנהג חדש – נהיגה במהירות של 174 קמ"ש בכביש של 80 קמ"ש .

לחצו על התמונה – תמונה זו גזר דין בגין עבירת מהירות.

עונש מקסימאלי על מהירות מופרזת עו"ד חיים אליה

עבירת מהירות כביש של 80 קמ"ש נהיגה במהירות של 174 קמ"ש לנהג חדש מסתיים בגזר דין ללא פסילה כלל ולא של יום אחד.

לחצו על התמונה – תמונה זו הזמנה לדין בגין עבירת מהירות.


דוגמה נוספת – המקרה : כתב אישום נהיגה במהירות של 146 קמ"ש בכביש של 80 קמ"ש. תוצאה ביטול הנקודות וביטול הדוח הסתיים בקנס של 1000 ש"ח טענת ההגנה היתה: לאור כשלים משמעותיים בעבודת השוטר.

כתב אישום 146 ועשר נקודות 1
המקרה : כתב אישום נהיגה במהירות של 146 קמ"ש בכביש של 80 קמ"ש.
תוצאה ביטול הנקודות וביטול הדוח.
גזרדין 146 קמ 1

נהיגה במהירות מופרזת – סיכום קצר

במאמר זה סיכמתי ואף הבאתי מספר דוגמאות לעונשים על נהיגה במהירות מופרזת, יש לזכור כי נהיגה במהירות מופרזת מתחלקת ל 2 מהירות – בכביש עירוני ובכביש בין עירוני, נקרא גם כביש לא עירוני (בין עיר לעיר). כאשר בכל חלוקה כזו יש גם תתי חלוקה בין המהירות שבה הנהג חרג, כך שקנס של 250 ש"ח (כולל) הוא קנס ללא ניקוד, קנס של 750 ש"ח שווה ל-8 נקודות וקנס של 1500 ש"ח על נהיגה במהירות מופרזת שווה ל- 10 נקודות.

יש לזכור כי מעל 12 נקודות יש לעשות נהיגה מונעת זהו קורס של שלושה מפגשים ובסופו יתקיים מבחן ומי שלא יעבור בציון מלא יחזור שוב על הקורס. כמו גם יש אפשרות לביטול הנקודות שכן בכול דוח ודוח יש כשלים המונעים הרשעה בטוחה בדו"ח ולכן יש חובה להתייעץ עם עו"ד בטרם לשלמו.

לכל שאלה אנו כאן לרשותם, ייעוץ ראשוני ללא עלות, טלפון (רב קווי) משרד 077-530-9587, ריקי מנהלת משרד למקרים דחופים יש לצור קשר לנייד 0524-42-42-21 (כפתור צור קשר בנייד) ישירות לעו”ד חיים אליה

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע