החזרת רישיון נהיגה לאחר פסילה

עודכן לאחרונה ב אוגוסט 6, 2021 ע"י חיים אליה

החזרת רישיון נהיגה לאחר פסילה – על פי סעיף 47 לפקודת התעבורה, לקצין משטרה בדרגת מפקח, ישנה סמכות לשלול באופן מיידי רישיון נהיגה של נהג לתקופות של: 30 יום, כאשר הנהג הואשם בעבירת תנועה וקיבל דו”ח תנועה כדוגמת נהיגה בשכרות או מהירות מופרזת מעל 51 קמ”ש. או ל- פסילה של 60 יום אשר יכולה להינתן ע”י קצין משטרה כאשר הנהג היה מעורב בתאונת דרכים.

ישנה פסילת רישיון הנהיגה למשך 90 יום לנהג, אשר היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית. במקרים מעין אלה, קצין משטרה, יהיה חייב לשלול את רישיון הנהיגה לתקופה של 3 חודשים ורק אם הוא סבור שקיימות ראיות להגשת כתב אישום כנגד הנהג שהיה מעורב בתאונת דרכים.

 

החזרת רישיון לאחר פסילה המדריך המלא

מהם השלבים לקבלת רישיון נהיגה או לאחר שלילה של קצין משטרה

ישנם מקרים אשר ניתן לחלוק עליהם בביהמ”ש כך שכל נושא החזרת רישיון לאחר פסילה יהיה תוך זמן קצר יותר, ההליך הזה של החזרת רישיון נהיגה נקרא בפ”מ – בקשה לביטול פסילה מנהלית. יצוין כי שלילת רישיון נהיגה בשכרות הוא המקרה הקלאסי להגיש בקשה לבא”ש  – (כלומר,  בקשה לביטול איסור שימוש ברכב) באם הרכב הוחרם או נתפס ע”י המשטרה ולגביו ניתן צו, האוסר להשתמש ברכב – ראה עוד בעניין זה החרמת רכב ל30 יום מחיר או שחרור רכב ממגרש משטרתי – נהיגה בשכרות או ביטול איסור שימוש ברכב בעבירה של נהיגה בשכרות

כיצד ניתן יהיה לבצע החזרת רישיון נהיגה לאחר פסילה

ראשית, בקשה לקיצור שלילת רישיון, תוכלו לקבל חזרה את רישיון הנהיגה באגף התנועה של המשטרה. אם רישיון הנהיגה נפסל ע”י משרד הרישוי, הוא יתקבל בסניף של משרד הרישוי.

מהם השלבים לקבלת רישיון נהיגה לאחר שלילה של בית משפט

במידה ורישיון הנהיגה נפסל ע”י ביהמ”ש לתעבורה, הנהג ייאלץ לפנות למשרד הרישוי לקבלת הרישיון. יש להביא טופס שמעיד על הפקדת הרישיון במזכירות ביהמ”ש, כאשר יש לצרף אליו גם את העתק גזר הדין ואת כתב האישום

אם רישיונכם נפסל ע”י קצין משטרה כיצד תחזירו את רישיונכם תום הפסילה

אם קצין משטרה פסל את רישיונכם לתקופה קצובה של שלושה חודשים, עליכם להפקיד את רישיון הנהיגה בתחנת המשטרה במידה וניתן לכם אישור לרישיון הנהיגה זמני, כאשר תצטרכו לאחר תקופת הפסילה לביצוע הליך החזרת רישיון לאחר פסילה, יש לוודא כי רישיון הנהיגה שלכם, עבר אל קצין המשטרה להפקדה וכי קצין המשטרה, סימן בטופס השימוע כי רישיונכם נלקח.

במידה ואין בידיכם רישיון להפקדה במשטרה, יש להפקיד תצהיר מאומת ע”י עו”ד לתעבורה במשטרה שהוא זה יהווה את התנאי לתחילת מניין ימי הפסילה

שלילת רישיון משרד התחבורה.

במידה וקיים הליך מוסדר בפסילת ביהמ”ש ובפסילת משרד הרישוי, החזרת רישיון נהיגה לאחר פסילה, יש לבצע במשרד הרישוי ואילו בפסילה מנהלית של רישיון הנהיגה, את החזרת רישיון נהיגה לאחר פסילה יש לפנות  לקצין המשטרה. למעשה, המשטרה היא זו שמשיבה את רישיון הנהיגה לנהג, בין אם הוא מגיע פיזית לתחנה בה הופקד רישיונו ובין אם הנהג מבקש, כי ישלחו לו את רישיון הנהיגה שלו באמצעות דואר רשום.

רישיונכם נפסל ? פנו אל עו”ד מומחה בדיני תעבורה ברגע שקרה לכם מקרה, שבו קצין משטרה, פסל את רישיונכם לזמן קצוב, עוד לפני שתהיה הכרעה ותצטרכו להמתין עד להליך החזרת רישיון נהיגה לאחר פסילה, עליכם לפנות מיד אל עו”ד לתעבורה, אשר יוכל לנסות ולהחזיר את רישיונכם באמצעות בקשה בביהמ”ש לתעבורה.

מומלץ למצוא עו”ד לתעבורה וותיק, אשר הצליח בייצוג של לקוחות שרישיונם נפסל והוחזר, באמצעות הטאקטיקה והידע המשפטי הרב שלו בתחום. אחד מעורכי הדין המוכרים בתחום, הינו עו”ד חיים אליה העוסק שנים בדיני תעבורה. עו”ד אליה, הוא בעל תואר ראשון ושני במשפטים ומתמחה גם בסדר הדין הפלילי אשר נדרש גם הוא במקרים מסוימים הקשורים לדיני תעבורה כמו נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, תאונות דרכים קטלניות ועוד.

לכל שאלה או הבהרה אנו כאן
עומדים לרשותכם – ייעוץ משפטי
ראשוני ללא עלות צרו קשר
077-530-9587 (רב קווי)
(מנהלת משרד סניף מרכז – קרן)
או ישירות לעו"ד אליה
0524-42-42-21

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, במהלך ההתמחות התמחה עורך דין אליה במשרד העוסק אף הוא במשפט הפלילי ודיני תעבורה. למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, העוסק בתחום התעבורה ומשפט פלילי הוא כבעליו וכמי שייסד משרד זה. כיום המשרד מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות- אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע