החרמת רכב ל30 יום מחיר | שחרור רכב ממגרש משטרתי

עודכן לאחרונה ב יוני 1, 2022 ע"י חיים אליה

הקדמה כללית ותקציר למאמר : שחרור רכב ממגרש משטרתי, החרמת רכב ל30 יום מחיר ? החרמת רכב נהיגה בשכרות, השבתת רכב לאחר תאונה, רכב מושבת בשל מהירות מופרזת, ביטול רישיון רכב, שחרור רכב מהמשטרה, טופס תצהיר נהג, טופס שימוש ברכב חברה, החזרת רכב לכביש, מחירים ועלויות, ודוגמה להחלטת בית משפט על שחרור רכב,  כל זאת ועוד במאמר הבא:

https://youtu.be/85QaXWNt5fg
איך לבטל איסור שימוש ברכב – החרמת רכב ל30 יום מחיר ? ו- שחרור רכב ממגרש אחסנה.

החרמת רכב ל30 יום מחיר ? באילו תנאים ? ומה אפשר לעשות ?

לקצין המשטרה יש סמכויות בהתאם לפקודת התעבורה להחזיק או להחרים רכב בחשד שבו נעברה עבירה של נהיגה בשכרות או נהיגה בגילופין. זמן ההחזקה או ההחרמה או התפיסה של הרכב ובו ניתן לאסור שימוש ברכב  עד ל- 30 ימים כאשר מדובר בתאונה יכול להיות גם ל 60 ימים וגם ל- 90 ימים.

פעולה זו של קצין המשטרה חייבת להתבצע לאחר “שימוע” לגבי רישיון הנהיגה והן לגבי רישיון רכב ובאשר לאותו שימוע כאמור לעיל חייב להתבצע בלב שלם ונפש חפצה. כלומר, על קצין המשטרה לשמוע את טענות הנהג נתפס נוהג בשכרות, בטרם החרמת הרכב והוראה לנהג המואשם בגין נהיגה בשכרות על “איסור שימוש ברכב” בעקבות נהיגה בשכרות.

האם נהג הרכב אשר נמצא שיכור ונשלל רישיונו – (רישיון הרכב ורישיון נהיגה) אפשר לשחרר את הרכב ?

בהחלט, כאשר המשטרה החרימה כתוצאה מנהיגה בשכרות, ניתן לשחרר ע”י הגשת בקשה מתאימה לבית משפט בצירוף תצהירים ערוכים ומתאימים כדין, ועוד ראיות ואסמכתאות ובפרט ותלוי ב- כמות האלכוהול ככול וכמות האלכוהול תהיינה נמוכה ראש בתי המשפט יעתרו לבקשה לשחרור רכב – בקשה זו יש להגיש לבית המשפט ובמקביל למאשימה, כותרת הבקשה תהיינה “ביטול איסור שימוש ברכב”. הכוונה היא  ביטול החרמת רכב ע"י המשטרה.

שחרור רכב ממגרש משטרתי

כמה עולה לשחרר רכב שנגרר בגין עבירה של נהיגה בשכרות ? כאשר בוצעה על ידי קצין המשטרה פעולה של החרמת רכב, הווה אומר שמוטל עליו איסור שימוש. כלומר, על רכב זה אין לנהוג והוא מושבת, לרוב אחסנה אשר בה נמצא הרכב, ממוקמת בפתח תקווה במגרש אחסנה, ישנם עוד מספר מקומות בארץ ובאזור המרכז, אך המקום המרכזי נמצא ברחוב יגע כפיים 20  בפתח תקווה, כאמור לעיל יש לצרף תצהיר שימוש ברכב, לרכב מושבת, ולשאלה החרמת רכב ל30 יום מחיר ?

יהיה בערך סכום השווה להוצאות גרירה וככל ומדובר ברכב פרטי 30 שקלים ליום הוצאות גרירה תלויות ממקום הגרירה ועד למקומה אחסנה, (פ”ת) ככל ומדובר במשאית הרי שהמחיר הוא פי 3 לכל יום כך גם לגבי הוצאות גרירה.

לסיכום קצר: החרמת רכב ל30 יום מחיר ? – המחיר תלוי בגרירת הרכב עפ”י מספר ק”מ שבו נגרר, לרוב יהיה למגרש אחסנה הקרוב ביותר למקום בו הוטל איסור שימוש ברכב, ולא יותר מ-300 ש”ח לרכב פרטי. הוצאות אחסנה 30 ש”ח ליום. מה קורה אם מדובר ברכב ציבורי או במשאית ? החרמת רכב ל30 יום מחיר של רכב ציבורי או משאית עולה פי שלושה וגם יגיע לאחסנה הקרובה ביותר למקום בו הוטל איסור שימוש.

ראה דוגמה להחלטת בית משפט על שחרור רכב כאשר עליו הוטל איסור שימוש ע”י  קצין משטרה:

החרמת רכב ל30 יום מחיר עו"ד תעבורה מומחה לדיני תעבורה חיים אליה מסביר
לפתיחה לחצו על התמונה

מה הסיכוי לקבלת רכב חזרה אשר נתפס ע”י קצין משטרה בעבירה של נהיגה בשכרות והוטל איסור שימוש ברכב  ?

מה עושים עם רכב מושבת  ? – על מנת לבטל את צו איסור שימוש ברכב, הן נהג חדש והן נהג צעיר ומבוגר מעבר לעובדה כי על מבקש הרכב, לעבור בדיקת שכרות ולא לעמוד ב- כמות אלכוהול הנדרשת בחוק שהיא 290 מק”ג אויר נשוף, מוטל על בעל הרכב להוכיח כי התקיים אחד מהתנאים המנויים בסעיף 57ב(ב) לפקודת התעבורה. קרי, להוכיח כי הרכב נלקח ממנו ללא ידיעתו. לחלופין, להראות כי הנהג פעל בניגוד להוראותיו, וכי עשה כל שביכולתו במטרה למנוע את העבירה.

בית המשפט בוחן את הראיות בתיק את זיקתם לאירוע הנטען את מחדלי המשטרה (ומניסיון יש לא מעט) והכי חשוב בית המשפט אף בוחן  מה תוכן הבקשה לביטול איסור שימוש, ומה העילות בגינה מוגשת הבקשה לשחרור הרכב.

האם יש לצרף תצהיר לבקשה לשחרור רכב אשר בגינו הוטל צו איסור שימוש ?

אם לא משנים את עובדות ונסיבות מתן צו איסור שימו ו/או נסיבות ביצוע העבירה הרי שאין צורך לצרף תצהיר לבקשה אך כאשר מדובר ב- רכב חברה יש לעשות כן ולצרף תצהיר. אציין, כי מידי יום מוחרמים רכבים רבים כתוצאה מעבירה של נהיגה בשכרות, כאשר בעלי הרכב כלל לא נהגו אלא הבן או החבר מעבר לעובדה כי חברת הביטוח לא מבטחת רכב זה ( ישנו סעי’ בחוזה ביטוח המחריג אחריות של בעל הרכב במקרה זה).

(יודגש כי לביצוע העבירה של נהיגה בשכרות, אין הכרח שהנהג יהיה ממש שיכור משתיה חריפה, אלא מספיק שגם נהג תחת  השפעת משקאות משכרים או תחת השפעת סמים. ולכן, מבחינת החוק הוא עדיין יקרא “שיכור” ולאו דווקא אם שתה אם לאו, שיכור ייקרא כל מי שנהג אף תחת השפעת סמים, וככל ואותו נהג עולה על הכביש הרי הוא “נוהג בשכרות”).

קצין המשטרה מחויב לבצע שימוע ולאחריו מחליט אם להחזיק את הרכב כתפוס אם לאו, במידה וכן, מורה קצין המשטרה על “איסור שימוש ברכב”,ואז פונים לבית המשפט שיורה על ביטול איסור שימוש ברכב במקרה זה נענשים בעלי הרכב שבו בוצעה העבירה על לא עוול בכפם. 

לדוגמה אחת מהצלחות המשרד – בית המשפט מאפשר לבטל את צו איסור שימוש ברכב  ולקצר את תקופת החרמת הרכב. כאשר הוחרם רכבו של הנאשם (ולא של אביו או אחר ) כלומר, רכבו של מבצע העבירה נהיגה בשכרות, הוחרם בשל הגשת כתב אישום של נהיגה בשכרות, עו”ד חיים אליה הצליח לשכנע את בית המשפט, כי גם אם הרכב רשום על שמו של נהג הרכב, המואשם בעבירה של נהיגה בשכרות בכמות של 385 מק”ג לליטר, תחת התנאים והנסיבות עליהם הצביע עו”ד חיים אליה בדיון בצירוף אסמכתאות רלוונטיות – נעתר בית המשפט לבקשת הסנגור והורה על שחרור הרכב. חרף העובדה כי הרכב של הנאשם שנתפס בנהיגה בשכרות.

דוגמה נוספת לשחרור רכב ממגרש משטרתי, בו בית משפט מקבל את טענת הסנגור עו"ד חיים אליה, ומבטל את איסור שימוש ברכב ל-30 ימים, בשל עבירת נהיגה בשכרות והפעם נהגת חדשה אשר עשתה שימוש ברכב הרשום על שם אימה, קצין המשטרה אסר שימוש ברכב זה, בית המשפט מורה על שחרור.

2אירנה ביטול איסור שימוש ברכב פעם שניה קובץ פנג מספר 2
לפתיחה לחצו על התמונה

השבתת רכב לאחר הרשעה בנהיגה בשכרות

בנוסף לאיסור השימוש המידי שניתן על ידי שוטר בשטח כאשר הוא עוצר/ מעכב נהג שיכור, יכול בית המשפט אשר הרשיע נהג בעבירת הנהיגה בשכרות לקבוע, בנוסף לעונשים האחרים,  על איסור שימוש ברכב לתקופה של עד 120 ימים כאשר התובע במעמד הדיון  מבקש להוציא צו זה ולאחר מכן יכול ולבעל הרכב תהיינה הדרך פתוחה במשרד הרישוי או משרד התחבורה להמשך החזקתו של הרכב.

השבתת רכב – האם בעל הרכב יכול לבקש הוצאות גרירה מבית משפט כי המשטרה לא פעלה לפי הנוהל ?

השבתת רכב – במקרה בו המשטרה השביתה את הרכב או הטילה על הרכב איסור שימוש, ככה שאין אפשרות להשתמש ברכב למשך 30 או 60 או 90 ימים. יש אפשרות לבקש מבית משפט ביטול איסור שימוש ברכב יחד עם תצהיר ערוך כדין, באימות חתימת עורך דין. ואף גם לבקש במעמד הדיון הוצאות גרירה שהם בערך כ 500 ש"ח לרכב פרטי כאשר המשטרה לא פעלה כנדרש בעת החרמת הרכב.

מקרה זה שבו בית המשפט מאפשר לקבל הוצאות גרירה קורה לא מעט, כאשר המדינה / המשטרה לא פעלה לפי חוק, כך למשל אם לא הציעה מגרשי אחסנה נוספים לבעל כי את לא בסדר אני לא סתם מדבר בצורה דוחה
רכב, והחליט הקצין על מקום אחסנה בעצמו ללא ששאל את בעל הרכב או את מי שהיה איתו או ללא שהוצע מי שיגיע וייקח את הרכב במקום שיגררו אותו.

(במיוחד קורה במקרה בו חברה היא לא אחראית ולכן רכבי חברה נאסר עליהם שימוש כי הנהג התרשל בעבודתו) לפניכם מקרה בו המשרד ייצג ובית משפט קיבל את הבקשה והטיל הוצאות גרירה על התנהלות המשטרה שלא בדקה ולא פעלה בשקידה כדי למצוא נהג אחר שיקח את הרכב.

השבתת רכב – האם בעל הרכב יכול לבקש הוצאות גרירה מבית משפט כי המשטרה לא פעלה לפי הנוהל ?

השבתת רכב – במקרה בו המשטרה השביתה את הרכב או הטילה על הרכב איסור שימוש, ככה שאין אפשרות להשתמש ברכב למשך 30 או 60 או 90 ימים. יש אפשרות לבקש מבית משפט ביטול איסור שימוש ברכב יחד עם תצהיר ערוך כדין, באימות חתימת עורך דין. ואף גם לבקש במעמד הדיון הוצאות גרירה שהם בערך כ 500 ש"ח לרכב פרטי כאשר המשטרה לא פעלה כנדרש בעת החרמת הרכב.

מקרה זה שבו בית המשפט מאפשר לקבל הוצאות גרירה קורה לא מעט, כאשר המדינה / המשטרה לא פעלה לפי חוק, כך למשל אם לא הציעה מגרשי אחסנה נוספים לבעל כי את לא בסדר אני לא סתם מדבר בצורה דוחה
רכב, והחליט הקצין על מקום אחסנה בעצמו ללא ששאל את בעל הרכב או את מי שהיה איתו או ללא שהוצע מי שיגיע וייקח את הרכב במקום שיגררו אותו.

(במיוחד קורה במקרה בו חברה היא לא אחראית ולכן רכבי חברה נאסר עליהם שימוש כי הנהג התרשל בעבודתו) לפניכם מקרה בו המשרד ייצג ובית משפט קיבל את הבקשה והטיל הוצאות גרירה על התנהלות המשטרה שלא בדקה ולא פעלה בשקידה כדי למצוא נהג אחר שיקח את הרכב.

השבתת רכב - הוצאות גרירה ששולמו עי המשטרה
פסק דין בו התקבלה הבקשה והוצאות גרירה שולמו ע"י המשטרה

לסיכום – בעניין השבתת רכב, החרמה ושחרור רכב. 

ככל ונתפס רכבכם יש להגיש בקשה מתאימה ע”י עורך דין הבקיא בתחום ולצרף אסמכתאות רלוונטיות בכדי שבית משפט יקבל את הבקשה. בנוסף, יש לזכור כי ככל והבקשה תהיינה לא מוצדקת בית המשפט אף עלול להשית הוצאות על המבקש, כאשר הבקשה אינה עונה על העילות הקבועות בחוק. בקשה כזאת תעשה ע”י עורך דין ולו ניסיון בתחום. לכל התייעצות או הבהרה הנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרד עורכי דין חיים אליה 077-530-9587. במקרים דחופים כגון שחרור רכב או התייעצות לפני חקירה ע”י קצין משטרה הן בשימוע לפני איסור שימוש ברכב והן בבדיקת שכרות.

לכל פניה או הבהרה ייעוץ ראשוני ללא עלות, צרו קשר 077-530-9587 רב קווי (ריקי מנהלת משרד סניף מרכז) או ישירות לנייד של עו"ד חיים אליה 0524-42-42-21

ראה מה אחרים חיפשו

  • עורך דין תעבורה באשקלון

    עודכן לאחרונה ב מרץ 15, 2024 ע"י חיים אליה עורך דין תעבורה באשקלון – נהג הנוסע ברמזור אדום, נהג אשר חוצה קו הפרדה רציף, נהיגה בשכרות, מהירות מופרזת ועוד, כל אלה הינן עבירות תעבורה. מטרת האכיפה של משטרת התנועה בישראל, הינה לאסור על התנהגות מסוימת בכביש. וזאת, על מנת לשמור על בטיחותם של הנהגים והולכי הרגל.…

  • כתב אישום-תאונת דרכים!

    עודכן לאחרונה ב דצמבר 11, 2023 ע"י חיים אליה מה עושים ואיך מבטלים? כל המידע משרד עורכי דין חיים אליה ושות' כתב אישום בגרימת תאונת דרכים מבוא : "כתב אישום תאונת דרכים" (הוא המקרה הפרטי מהסוג של כ"א תעבורה) – במאמר זה אציג מספר דרכים ע”מ להתמודד עם כתב אישום בגין תאונת דרכים, תאונה עם נפגעים…

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע