כיצד לקבל פטור מצה"ל?

עודכן לאחרונה ב מאי 11, 2021 ע"י חיים אליה

קבלת פטור מצה”ל 

ראשית נברר מהם המועמדים לשירות ביטחון ( מלש”ב ) בטרם קבלת הפטור.

מהו מלש”ב ?

(מועמד לשירות ביטחון) במסגרת היכרותו של צהל עם המועמדים לשירות ביטחון מלש”ב נערכות בדיקות לקביעת מידת התאמתם למילוי תפקידים בשירות הביטחון.

מה הן הבדיקות?

הבדיקות כוללות זיהוי פרטיו האישיים של המלש”ב , צה”ר (ציון השכלה ראשוני), דפ”ר (דירוג פסיכוטכני ראשוני), צד”כ (ציון דירוג ראשוני כללי) ומבחנים מסוגים שונים וכל זאת, על מנת להכיר את המלש”ב היכרות עמוקה יותר הנוגעת להשכלתו, התנהגותו, ותכונותיו של המלש”ב ובשילובו המקצועי בצה”ל.

מחשב 768x644 1

מה הן הסיבות לאי סיום שירות חובה בצה”ל ?

כיום זה לא סוד שמחצית מכל מחזור גיוס של בני 18 לא מתגייסים או לא משלימים את השירות הצבאי.
הסיבות לכך רבות ומגוונות, אולם אין מחלוקת שהשירות בצבא לא מתאים לכל אחד, גם צעירים שרצונם להתגייס היה עם מוטיבציה גבוה, מוצאים את עצמם לעיתים במצב שבו אינם מסוגלים להמשיך ולשרת בצבא מסיבות רבות כגון בעיות רפואיות הן בפן הנפשי והן בעקבות בעיות פיזיות, משפחתיות וכלכליות.
ולפיכך על החייל להתחיל תהליך קבלת פטור ועל מנת להשתחרר מהצבא לפני תום השירות הסדיר.

אילו פטור שירות יש ?

ישנם סוגים שונים של פטורים המתאימים במצבים שונים בהם נמצא החייל, וכל פטור בעל השפעה אחרת ובעל אופי של תהליך שונה, בהתאם לבעיה בה החייל נמצא, ולעיתים אף אינו מביא לתוצאה הרצויה של החייל שמוצא את עצמו מול מערכת גדולה מאוד בעלת בירוקרטיה מסובכת ומפרכת על כן רצוי להתייעץ עם עורך דין צבאי שמתמצא בתהליכים ובסוגי הפטורים השונים.

מה הסיכויים לקבל פטור מצה”ל ?

פטור מטעמי בריאות פרופיל 21 הינו הפטור הנפוץ ביותר על רקע בעיות רפואיות אינו בהכרח הפטור המתבקש. בחלק מן המקרים פטור זה יכול על בעיות ומצבים פיזיים ונפשיים שעלולים להתפרץ במהלך השירות הצבאי כגון: כאבי גב קשים, בעיות אורתופדיות, קרע ברצועות , שבר, מחלות כרוניות (הפטיטיס, קרוהן, אלרגיות חמורות, בעיות לב, סכיזופרניה, דיכאון וכו’

מה עושים כדי לקבל פטור משירות בצה”ל?

ראשית בטרם אפנה לפעולות כדי לזכות בשחרור מצה”ל חשוב לציין כי את הייעוץ והפעולות בטרם קבלת הפטור אלו ייעשו רק ע”י עורך דין צבאי המתמחה בתחום.

– לשם קבלת הפטור יש לקבוע בדיקות מקיפות וכמובן על חשבון הצבא מול רופאים מומחים או קב”ן בהתאם לנסיבות, וסביר להניח שהחייל יופנה לוועדה רפואית, אם ימצא שאכן החייל עומד בסיבות הרפואיות להן זכאי הוא לפטור לפי החלטת הוועדה הרפואית להורדת הפרופיל הרי שזו עילה לה הוא זכאי לשחרור מוקדם בסופו של התהליך המייגע.
יש לציין שבניגוד לסטיגמות, לפרופיל 21 אין כמעט כל השפעה מזיקה על המשך החיים האזרחיים של החייל, חל איסור על מעסיק להפלות על רקע זה.
ישנו חיסיון רפואי על הפרופיל ואין הפרדה רשמית בין פטור נפשי או פטור רפואי פיזי, כך שהחייל לא נכנס לקטגוריה שיכולה לסווג אותו כחולה במחלת נפש או לחילופין מחלה רפואית אחרת.

– פטור לנשים נשואות ונשים בהריון חיילת שבמהלך השירות הסדיר התחתנה או נכנסה להריון זכאית ואף מחויבת להשתחרר מצה”ל באופן מידי, ולשם כך צריכה לפנות לעובדת סוציאלית או למרכז מהו”ת (מרכז התמודדות ותמיכה באגף כח אדם) או לחילופין למפקדה האישי, ותיכנס לתהליך מקוצר בן 3 ימים בבקו”ם. כמובן שסיבת השחרור הינה סיבה רפואית כך שפרטיות החיילת לא תיפגע. יש לציין שנישואים אצל חיילות מהווה קבלת פטור כמעט מידי.
אצל חיילים שנישאים במהלך השירות אין את האפשרות לקבל פטור אלא רק שיפור בזכאות לחופשה מיוחדת, תוספת שכר, ולהקלות מסוימות.

– פטור על רקע סוציואקונומי של החייל ומשפחתו יכול לעיתים להיות סבוך ומייגע אל מול בירוקרטיה צבאית סבוכה ואף קשה יותר לאחר גיוסו ומומלץ לבצע זאת עוד בטרם הגיוס ע”י עזרה מקצועית של עורך דין צבאי המומחה ובמציאת הסיבות הראויות לפטור שכן יכול החייל למצוא את עצמו אל מול תהליך ארוך ומייגע ולעיתים אף יעדיף החייל ומתוך ייאוש למצוא את עצמו בכלא צבאי.

פנו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי ללא עלות לעו”ד חיים אליה פנוי 24/7 פרטי התקשרות: דוא”ל : [email protected] נייד: 0524-42-42-21 משרד:077-530-9587

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע