כמה קנס נהיגה בשכרות

עודכן לאחרונה ב דצמבר 9, 2023 ע"י חיים אליה

כמה קנס נהיגה בשכרות – סעיף 62 לפקודת התעבורה קובע, כי קיימים עונשים נוספים במצבים של הגשת כתב אישום והרשעה בבית המשפט בשל עבירת נהיגה בשכרות.

בין השאר, נקבע כי בסעיף זה, נהג אשר הורשע בנהיגה בשכרות, ניתן יהיה להטיל עונשים נוספים, כגון עונש של מאסר בפועל או מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה וכן קנסות כספיים גבוהים. 

כמה קנס נהיגה בשכרות עו"ד תעבורה חיים אליה מפרט

השאלה היא: ”כמה קנס נהיגה בשכרות?”.

למרות שבחוק, אין אבחנה ברורה לכך, ביהמ”ש לתעבורה, מבדיל בין עבריין תנועה סדרתי, לבין אדם מן השורה, אשר ביצע פשע תמים.

עבריין תנועה סדרתי, שצבר עבירות רבות, כאשר נתפס כאשר בדמו כמות של פי 3 אלכוהול מן המותר, יקבל קנס על סך של 2,000 ₪. 

אדם אחר, אשר שתה פי שניים מ-כמות האלכוהול המותרת בחוק, כאשר הוא גם נחשב לעבריין תנועה סדרתי, יקבל 6,000 ₪ קנס כספי כקנס מצטבר.

למעשה, התשובה לשאלה כמה קנס נהיגה בשכרות, הקנס משתנה בהתאם לנסיבות. לצורך הפחתת הקנס הכספי, על עו”ד תעבורה,  להוכיח את הנסיבות אשר בגינן, ביהמ”ש לתעבורה יפחית את סכום הקנס. 

  1. לדוגמא, מצב כלכלי של הנהג קשה.
  2. ככל וקיימות לנהג שהואשם בנהיגה בשכרות בעיות רפואיות קשות, אשר מצריכות רכישת תרופות בעלות גבוהה.
  3. שכר הנהג המואשם בעבירת נהיגה בשכרות הינו נמוך וקיימים קשיים לאותו נהג להתקיים אזי לוודאי הקנס יהיה נמוך.

האם עבר תעבורתי נקי יקל בעונשו של נהג שהורשע בנהיגה בשכרות ?

גם כאשר אדם נורמטיבי, מוזמן לביהמ”ש כאשר לו עבר תעבורתי נקי, וכן, ללא עבר פלילי. כאשר הוא נתפס בנהיגה בשכרות, ביהמ”ש חייב להטיל עונש של מינימום 24 חודשי פסילה. לרוב, כאשר מדובר ברמות אלכוהול נמוכות בדם והכוונה היא ל-490 מק”ג ומטה. לפירוט נרחב ותר בעניין העונש ראה נהיגה בשכרות עונש כאן.

העונשים הנלווים הינם: פסילה על תנאי, או קנס והתחייבות כספית להימנע מעבירה לא תמיד בכמויות אילו יש פסילה על רישיון הנהיגה.  לפעמים, ככל שרמות המדידה עולות, הנהג עשוי לקבל גם עונש של מאסר על תנאי,

התחייבות כספית ואף מאסר בפועל או עבודות שירות לציבור בשל עבירה של נהיגה בשכרות, בשונה מעבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. יש לציין, כי סעיף 62 לחוק העונשין, המאפשר מאסר לשנתיים ימים או קנס כאמור בסעיף 61{א}{3} לחוק העונשין התשל”ז 1977 {להלן חוק העונשין}

ואם העבירה, הינה עבירת קנס שבית המשפט לתעבורה דן בסוגיה, ביהמ”ש עשוי להטיל קנס פי 1.25 מהקנס האמור בסעיף 61{א}{1}. לחוק העונשין.

לפירוט מה עושים ואיך מטפלים בתיק שלנהיגה בשכרות ראה עורך דין נהיגה בשכרות.

נהיגה בשכרות / שכרות בנהיגה?! – עבירה פלילית שיש לשלם עליה מחיר האמנם?

בשנים האחרונות בגלל ש-נהיגה בשכרות היא, נחשבת לעבירה פלילית, על הנהג לשלם מחיר ואפילו אם הסיבות לא היו קשות כמו למשל, לא נגרמה תאונת דרכים כתוצאה מכך שהנהג נהג בגילופין, אך עדיין ביהמ”ש לתעבורה עומד על עונש הרתעה. 

לעיתים אין לדעת מה גרוע יותר, שלילת רישיון או הקנס הכספי הגבוה. מלבד תשלום קנס על נהיגה בשכרות, הנאשם אמור לשלם שכ”ט לעורך הדין המייצג אותו בביהמ”ש לתעבורה שגם זו הוצאה די גדולה. גם הניידות הנהג ממקום למקום, בתקופה שבה נשלל רישיונו, כרוכה במאמץ רב.

לגבי התהייה בדבר כמה קנס נהיגה בשכרות? ביהמ”ש לתעבורה מתחשב בנסיבות ובגורמים ונותן את השרביט לעוה”ד שמייצג את הנאשם, על מנת שיוכל לתמרן בין הסתירות וטענות התביעה בדבר שכרותו של הנהג הנאשם וכמות אוויר נשוף, ב- מכשיר הינשוף,

אשר הראה תוצאה של כמות אלכוהול גבוהה יחסית בגין נהיגה בשכרות שאינה נמצאת בתחום של עד 240 מיקרוגרם ולבין הנסיבות למציאת פתרון גורף וברור וזאת, על פי פסקי דין בעניין הנהיגה בשכרות שהם תקדימים.

ובדיוק בזה אנו מתמחים לפגישת ייעוץ ללא עלות צור קשר למספר 077-530-9587 – מנהלת משרד קרן או נייד 0524424221 עורך דין חיים אליה

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע