כמה מותר לשתות ולנהוג | אלכוהול ונהיגה ?

עודכן לאחרונה ב ינואר 4, 2024 ע"י חיים אליה

בעמוד זה אפרט, כמה מותר לשתות ולנהוג ב- 2024 ? על נהיגה בשכרות בישראל בכלל, אענה על השאלות: כמות אלכוהול מותרת בנהיגה (אחוז אלכוהול מותר), כמה אלכוהול מותר בנהיגה ? לשתות ולנהוג בלי שאבצע עבירה ולעבור ינשוף בשלום? אלכוהול ונהיגה כמה מותר? מהי כמות אלכוהול מותרת בדם לנהיגה ? האם לאחר שתיית אלכוהול בכמות של כוס יין מותר לנהוג? האם מותר לי לשתות ולנהוג בלי שאבצע עבירה של נהיגה ?

כמו גם, אציג מעט מהצלחות המשרד הכוללים גם זיכויים בעניין אלכוהול ונהיגה ואיך ניתן למצוא כשלים בתיקי אלכוהול לכל זה ועוד, מצורף אף סרטון המסביר את תוכן העמוד.

נכון להיום, על פי חוק אלכוהול ונהיגה 2020 וכן 2022, העונש על נהיגה בשכרות הינו מינימום שנתיים פסילה ו-10 נקודות, פסילה על תנאי קנס ואף מאסר על תנאי, יש מקרים שבהם המדינה גם מחייבת בהתחייבות כספית גבוה במקום מאסר על תנאי.

במידה וימצא נהג חדש אשר יורשע בעבירת נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים בעת נהיגתו, ייאלץ לעבור תיאוריה וטסט מחדש. כמו כן, יישלח לבחינות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים {המרב"ד} לשם בדיקת התאמתו להחזיק ברישיון נהיגה כך החוק קובע.

בכל מקרה בדיקה מול המרב"ד נעשית על מנת שיוכל לקבל רישיון נהיגה חדש. כל זאת, ללא קשר לתקופת פסילת הרישיון מבית המשפט. כך שיש מצב בו נהג חדש ו/או נהג צעיר, נענש פעמיים האחד מבית משפט והשני ממשרד הרישוי.

סרטון המסביר על נהיגה בשכרות – איך מוצאים כשלים בתיקי שכרות, שלב אחרי שלב – עו"ד חיים אליה

אלכוהול בנהיגה – מה עושים אם נתפסתי בשכרות ?

עו"ד חיים אליה עורך דין תעבורה בדק במכשיר הינשוף את קטגוריה של נהגים צעירים או נהגים חדשים ובאופן ברור מצא שהמכשיר מזייף או שאופן ההפעלה אינו נכון בעת צריכת אלכוהול בנהיגה. ולכן, התביעה בחרה להגיע להסדרים קלים מאוד ובכך חסכה ניהול תיק העלול לצור תקדים מעט מההסדרים הקלים פרסמו כאן לפניכם .

רמת אלכוהול בדם
זיכוי בנהיגה בשכרות מספר 1 תיק סירוב 1
זיכוי מעבירה של סירוב להיבדק אדהם דעאס
שכרות בנהיגה
כתב אישום נהיגה בשכרות מספר 2 – נאשם שנהג בשכרות וסירב להיבדק בינשוף – תיק סירוב מספר 2
אותו נאשם זוכה במחוזי (לחצו על התמונה לפתיחה כאן והתמונה הבאה )
כמה אלכוהול מותר לשתות ולנהוג
זיכוי נוסף – נהיגה בשכרות מכוח סירוב
אותו נאשם זוכה במחוזי (לחצו על התמונה לפתיחה)

מהי כמות האלכוהול המותרת – כמה מותר לשתות ולנהוג? אלכוהול ונהיגה מעל גיל 24

מהי כמות האלכוהול המותרת – כמה מותר לשתות ולנהוג  ?

כמות אלכוהול מותרת בנהיגה ? אלכוהול בנהיגה – כמה מותר לשתות בנהיגה והאם יש רלוונטיות לגיל הנהג ?

בשנים האחרונות ובפרט בכל שנה מתקבלים מהכנסת ו/או ועדות חוקה חוק ומשפט, חוקים חדשים לגבי חוקי נהיגה בשכרות ולהלן חוק אלכוהול ונהיגה 2020 וכן 2022. שתייה ונהיגה –לגבי נהג צעיר עד גיל 24, או נהג חדש שנחשב למי שהוא עד שנתיים וותק בנהיגה, נהגי רכב ציבורי או נהגי רכב משא מעל ל-3.5 טון.

ב-בדיקת ינשוף מותר עד 49 מיקרוגרם כולל (דהיינו עד 50 מיקרוגרם – לא כולל 50 ) של אלכוהול בנהיגה בליטר אחד של אוויר נשוף ב-בדיקת ינשוף או עד 9 מיליגרם של אלכוהול ב-100 מ”ל בדיקת דם – ריכוז האלכוהול.

דהיינו האלכוהול בדם, בטרם יעברו נהגים אלו אשר נתפסו בשתייה בנהיגה ולמעשה עברו על החוק – ( אין חשיבות לבעלי משקל גוף חורג מהממוצע או ממוצע). כאשר כמויות אלה, תהיינה גבוהות יותר על פי הבדיקה, אזי נחשבים כשיכורים. יודגש כי ב- מכשיר הינשוף מודדים אחוז אלכוהול באוויר הריאות, ובבדיקת דם מודדים אלכוהול בדם.

לסיכום בנקודה זו- כמות אלכוהול מותרת ? היא פחות מ 50 מיקרוגרם לליטר אויר נשוף – בבדיקת ינשוף או פחות מ 9 מלל"ט ל 100מ"ל דם. יש לציין ולהדגיש, כי משטרת ישראל אוכפת החל מכמות של 100 מיקרוגרם של אלכוהול בליטר אחד של אוויר וההתייחסות אל נהגים אלו יותר מחמירה כך לפי תקנות וחוק בדיני תעבורה.

ולכן, לשאלה כמה מותר לשתות ? – שתייה ונהיגה – נהג צעיר או נהג חדש עד 49 מיקרוגרם (מ”ג)  אויר נשוף לליטר.

יודגש כי המשטרה אוכפת החל מ 100 מיקרוגם ובבדיקת דם פחות מ 9 ל 100 מ"ל.

אלכוהול ונהיגה – מה קורה אם נתפסתי בנהיגה בשכרות או ב-נהיגה תחת השפעת אלכוהול ?

אלכוהול ונהיגה – מה קורה אם נתפסתי בנהיגה בשכרות או ב-נהיגה תחת השפעת אלכוהול ?

נהיגה ואלכוהול – יש לציין כי ברגע והנהג נעצר ל- חקירה משטרתית בתחנה / עוכב ע”י משטרת ישראל בעת נהיגה במקום האירוע, בחריגה מ- כמות האלכוהול המותרת לנהיגה או נאשם בסירוב להיבדק.

כל הראיות נגדו יאספו ע”י השוטרים, מה שישמש את התביעה המשטרתית בהגשת כתב אישום וניהול משפט נגד הנהג. כמו גם לקצין המשטרה, אשר מצא על פי חוק אלכוהול ונהיגה, לפי בדיקת הינשוף כי הנהג אכן שיכור, יוכל לשלול את רישיון הנהיגה של הנהג למשך 30 יום.

דהיינו פסילת רישיון ל- נהגים צעירים או נהגים חדשים או ותיקים. וכן, להוציא איסור שימוש ברכב לפרק זמן זה. בתקופה זו, יעמוד הרכב במגרש, כאשר הנהג ישלם מכיסו את הוצאות הגרירה והאחסנה. הכול בכפוף לשימוע בפני קצין תנועה

כמה אלכוהול מותר לשתות לפני נהיגה – אלכוהול ונהיגה הכמות המותרת.

לשאלה כמה אלכוהול מותר לשתות ? כמות האלכוהול המותרת בנהיגה, כפי שצוין קודם לכן, כל כמות שהיא פחותה מהכמות שהוסברה לעיל, מותרת. כלומר, הכמות של נהג חדש או צעיר כמות אלכוהול נמוכה מ 100 מיקרוגרם אוויר נשוף, המשטרה לא תגיש כתב אישום, הקצין אני לא יאסור שימוש ברכב ולא יפסול רישיון הנהיגה של הנהג. 

לגבי נהג בגיר הכמות היא פחות מ-290 מיקרוגרם, הקצין לא יעצור את שימוש ברכב ולא יפסול את רישיון נהיגה. למי שאינו יודע, עבירת הנהיגה בשכרות הינה עבירה פלילית תעבורתית, אשר משויכת לקטגוריה של עבירות תעבורה, זו הסיבה כי עבירה זו, אינה מנויה בחוק העונשין התשל”ז 1977, היות ושם מנויות עבירות פליליות מוכרות יותר כגון: רצח, אונס, עבירות רכוש וכדומה.

חוק אלכוהול ונהיגה 2019 וכן 2022 מגדיר את נהיגה בשכרות על פי סעיף 64 ב לפקודת התעבורה. החוק  מגדיר זאת כך : ” אדם הנוהג בשכרות הוא זה אשר נמצא בגופו מינון אלכוהול גבוה מן המותר", כאשר המינון משתנה מדי פעם וככל ויעבור הזמן מהפעם האחרונה שבה הנהג שתה עד לבדיקה.

כך האלכוהול ייספג בגוף ויצא החוצה הכל תלוי ב- חילוף החומרים של אותו נבדק. ואיך שוטרים ביצעו את הבדיקה לרוב השוטרים לא פועלים לפי ההנחיות וחכן כמות האלכוהול המותרת היא בחריגה. מה שעלול להוביל לאישום בשכרות כנגד הנהג.

כמה אלכוהול מותר לנהג ?

כמה אלכוהול מותר לנהג ? כמפורט לעיל. יודגש כי הגוף סופג את האלכוהול ומסלקו. כך שיכול להיות מצב בו אחרי שעה מאז העיכוב וטרם הבדיקה, כמות האלכוהול תעלה ולא תפחת למרות הזמן שעבר עד לבדיקה הוא ארוך באופן יחסי, כמעין פרבולה ובדיוק כאן אפשר לטעון כי המכשיר אינו הופעל כהלכה ובניגוד להנחיות. ( מצב בו השוטרים המתינו חצי שעה עד לבדיקה ולא ביצעו מיד לאחר העיכוב)

כמות אלכוהול מותרת בנהיגה
| כמה מותר לשתות לפני נהיגה ?

כמה מותר לשתות לפני נהיגה – אין הערכה מדויקת שכן כל אדם ואדם עם רמות שונות של ספיגה וסילוק של אלכוהול, כך שאחד יכול לשתות 3 כוסות וויסקי ולסלק מיד אחרי כוס וחצי. ולכן, אין אפשרות מדויקת לומר אלא באומדן קרוב.

בד"כ עפי מומחים מדעיים בעניין זה הממוצע הוא כל 10 ק"ג מסלק חצי כוס צ'ייסר. כמובן שהכול תלוי בתרופות (ככל ויש לנהג ששתה אלכוהול שכן אלו משפיעות על הכבד והם נכנסות ראשונות לפירוק ) מינון האלכוהול, משך השתיה, ואם האלכוהול היה מעורבב עם משקה אחר (וודקה רדבול).

מאחר וקצב פירוק האלכוהול של הגוף הוא קבוע, שתייה מהירה או שתייה של כמות גדולה תשפיע מהר יותר ותפורק לאורך זמן ארוך יותר. עקרונית 80 אחוזים מהאלכוהול מגיע לקיבה ואח"כ לכבד ו – 20 מכמות האלכוהול מתפרק במעי הדק.

מותר לשתות בירה ולנהוג ? | כמה מותר לשתות ולנהוג-בירה ?

כאמור לעיל, לפי החוק בישראל, רמת האלכוהול המותרת בדם היא 50 מיליגרם ל-100 מיליליטר דם, או 290 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף (בהנחה ומדובר באדם בגיר ולא בנהג צעיר). עם זאת, יש לציין שהשפעת האלכוהול על כל אדם היא שונה, ולכן, מומלץ לא לשתות כלל לפני נהיגה.

במקרה זה אם מדובר בבירה עם אחוז אלכוהול לא גבוה במיוחד, מותר לנהוג גם בכמות של 3 כוסות בירה בכמות של 330 מ"ל, באחוז אלכוהול פעיל, עד 13 אחוזים, לגוף שמשקלו של 70 ק"ג – עדיין יהיה בתחום המותר לנהיגה,

כמה אחוז אלכוהול מותר לנהג ?

עד 0.05 אחוזים לליטר דם (אם מדובר בבדיקת דם), ובריאות זה עד 290 מיקרוגרם לליטר אויר נשוף (אם מדובר באוויר נשוף).

נהג צעיר ו- אלכוהול ?


50 מיקרוגרם אלכוהול ? סכנות אלכוהול ונהיגה? שכרות בנהיגה ? בתי משפט נחלקו ואף הופתעו, וזאת במסגרת תיקים רבים שניהל המשרד בעניין נהג צעיר ו- אלכוהול, כך שהכמות והתוצאה אינה זהה בנהגים אלו אל מול נהגים אחרים, לחובתם של נהגים צעירים או חדשים. משרדי קנה מכשיר ינשוף, ובו נערכו בדיקות לגילוי תוצאה בקטגורית נהג צעיר ו- אלכוהול.

התוצאה אשר נמצאה הייתה בכמות גבוהה לעומת הכמות שהוכנסה בפועל ונספגה לריאות. כך גם לגבי קטגוריית נהג חדש – כאשר צרך נהג חדש ו/או נהג צעיר כמות אלכוהול מסוימת, מכשיר הינשוף לא שיקף בצורה נכונה את כמות הצריכה בפועל.

לדוגמה כוס יין אחת הראתה כי הנהג לא שיכור. אולם, אצל נהג בגיר גדול מ – 24 שנים, כמות האלכוהול הייתה גבוהה יותר מ-290 מיקרוגרם אויר נשוף לליטר.

מסקנה – כמה מותר לשתות בנהיגה ?

המסקנה – בדיוק הפוך ממה שהיה מצופה למכשיר הינשוף באוכלוסיות מיוחדות. ולכן מכשיר הינשוף מזייף בתוצאה במיוחד לנהג צעיר או חדש. יודגש כי החדר והטמפרטורה היו זהות. מכאן ההבחנה בין נהג צעיר לנהג ותיק שגויה ביסודה.

כמה אלכוהול מותר לנהג צעיר ?

כמה אלכוהול מותר לנהג צעיר – נהג צעיר דהיינו נהג פחות מ – 24 או נהג חדש, כמות האלכוהול האסורה היא למעלה מ 49 (כולל) מיקרוגרם לליטר אויר נשוף. שוב יודגש, תוצאה יותר מ50 מק"ג אויר או 10 מיליגרם בדם ל100 מ"ל, מה שמחייב אותו להימנע לחלוטין מלשתות ולנהוג.

מה ההבדל בין נהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול ? 

יש עניין ממשי לשנות את סעי' העבירה מנהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול. ראה עורך דין נהיגה בשכרות.

רמת אלכוהול בדם

ככל ומדובר בבדיקת דם, כמות האלכוהול המותרת בדם לנהיגה הינה בדיקת דם פחות מ- 50 מיליגרם ל-100 מ”ל דם.  זוהי רמת אלכוהול בדם מותרת (במידה ונתפסתם עם רמת אלכוהול בדם העולה על כמות זו, לנהג שאינו נהג השייך לאוכלוסייה מיוחדת דהיינו צעיר בגיר נהג מונית או נהג משאית או אוטובוס) הרי שיוגש כתב אישום בגין נהיגה בשכרות.

עוד יודגש כי ב- נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת אלכוהול פנו ל-עורך דין נהיגה בשכרות ואל תנסו לייצג את עצמכם.

לסיכום – כמה מותר לשתות, כמה אלכוהול מותר ? כמה אלכוהול מותר לשתות ולנהוג ?

  • כמה מותר לשתות? כאמור לעיל, ( בהערת אגב, בין היתר גם סמים נחשב לאלכוהול בנהיגה. כלומר, על אותה עבירה המדינה מגישה כתב אישום גם אם מדובר באלכוהול וגם אם מדובר בסמים, עדיין מבחינת החוק מי שנהג תחת השפעת סמים ייקרא כנהג בשכרות)
  • נהיגה בשכרות החוק ? (נקרא גם נהיגה תחת השפעת אלכוהול) כיום, לשאלה כמה מותר לשתות בנהיגה או אלכוהול ונהיגה כמה מותר ?  חוק אלכוהול ונהיגה 2020 וכן 2022. מתיר ריכוז רמת האלכוהול המותרת, בכמות של בין 240 מיקרוגרם ל-  290 מיקרוגרם אלכוהול בדם אוויר נשוף, ומדובר למעשה בכוס יין אחת או בכוס בירה אחת. אם נתפסתם עם כמות של מעל ל-290 מיקרוגרם אלכוהול בגופכם.
  • איך אלכוהול משפיע על הנהיגה? הכמות המותרת של אלכוהול בנהיגה ? היא עניין חשוב וקריטי לבטיחות בדרכים. לפי החוק, כמות האלכוהול המותרת בדם לנהיגה היא עד 24 מיליגרם ב-100 מיליליטר. שזה 240 מיקרוגרם אוויר נשוף, אם נתפסתם ביותר מכך ועד 290 מקרוגרם אויר נשוף לליטר, לא יקרה כלום. אך אם יותר מ 29 מיליגרם דהיינו שזה יותר מ 290 מיקרוגרם לליטר אויר נשוף, ואתם למעלה מ 24 שנים זה אסור, אך אפשר לטפל בכך.
  • מעבר לכך ישנם כלים טכנולוגיים כמו אלכומטר, המאפשרים לנהג לבדוק את רמת האלכוהול בדם לפני הנהיגה. חשיבות ידע ומודעות לגבי כמות האלכוהול המותרת בנהיגה מסייעים לנהגים לקחת החלטות נכונות במהלך נסיעה, ולשמור על בטיחותם ובטיחות הסביבה.

לכל שאלה או הבהרה אנו כאן עומדים לרשותכם – ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות צרו קשר 077-530-9587 (רב קווי) (מנהלת משרד סניף מרכז – קרן) או ישירות לעו"ד חיים אליה 0524-42-42-21 (חיוג ישיר כפתור אדום בנייד)

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע