עורך דין נהיגה בשכרות : כל הדרכים להפחתה בעונש – המדריך המלא לשנת 2024

עודכן לאחרונה ב ינואר 10, 2024 ע"י חיים אליה

עורך דין נהיגה בשכרות – הזיכוי/ ביטול כתב אישום – אפשרי

אישום של נהיגה בשכרות בכמות של 845 מק"ג לליטר אויר נשוף – מבוטל, בתנאי שהנאשם לא יתבע את המדינה להוצאות ראו בעצמכם.


לייעוץ ראשוני ללא עלות, 077-5309587 או ישירות לנייד 0524-42-42-21

דוגמה ראשונה ביטול כתב אישום כמות גבוהה של 845 מקרוגרם אויר נשוף.

עורך דין נהיגה בשכרות ביטול כתב אישום של נהיגה בשכרות

במקרה זה, לאור הכשלים שנעשו ע"י השוטרים, באופן הבדיקה, בית המשפט ממליץ לתביעה לחזור בה מכתב אישום. כמות של 845 מיקרוגרם לליטר אויר נשוף שווה ערך ל- 2 בקבוקי וויסקי נקי. תוצאה: חזרה מכתב אישום בתנאי שהנאשם לא יתבע את המדינה על הוצאות ההליך.


דוגמא 2 זיכוי משכרות –

עורך דין נהיגה בשכרות ביטול כתב אישום 2

דוגמה נוספת מספר 2 – בית המשפט המחוזי, מזכה את הנאשם בעבירה של סירוב להיבדק, (גם נקראת עבירה של נהיגה בשכרות מסוג סירוב) כאשר לפני כן, היו לנאשם זה 2 תיקי שכרות דומים ושנה של מאסר בפועל, בתנאי חב הפעלה, בשני תיקי שכרות קודמים. ולכן, לא היה מנוס אלא להילחם על התיק עד לקבלת זיכוי וכך קרה.


דוגמה נוספת שלישית ביטול כתב אישום נוכח כשלים בתיק :

חזרה מכתב אישום שכרות שלישית כתב אישום
כתב אישום
שכרות שלישית גזר דין ביטול אישום
ביטול כתב אישום

המקרה : נאשם עם עבר פלילי ואף תעבורתי עם עבירות דומות בעברו ( הכוללות –נהיגה בשכרות ונהיגה תחת השפעת סמים) כאשר במקרה זה, שוב נתפס נוהג בשכרות. בקשת התביעה למאסר ממושך קנס מאסר על תנאי ופסילה שלא תפחת מ 48 חודשים.

תוצאה : בית המשפט מקבל את טענות הסנגור מציע לתביעה לסיים את התיק בלא כלום. 

הסבר : בתיק זה הבינה התביעה כי גם אם בלב כבד חייבת לחזור ( לבטל )  בו מכתב אישום נוכח מחדלי השוטרים ומפעיל הינשוף. שכן אלו לא פעלו לפי הנחיות המשטרה, בעניין הבדיקה. כך למשל לא נשמר הנאשם בקשר עין רציף משך הבדיקה ומשך ההמתנה.


דוגמה נוספת 4 – ביטול כתב אישום נהיגה בשכרות.

עורך דין תעבורה נהיגה בשכרות
עורך דין נהיגה בשכרות – המקרה: נהג בשכרות בפעם השלישית זכה לפסילה ללא מאסר בפועל. ולמה? בתיק זה היה מאסר על תנאי להפעלה בן 10 חודשים, מתיקים קודמים של הנאשם, אך לנוכח הכשלים שהיו בתיק המדינה כלל לא דרשה להפעילו שימו לב שבפרוטוקול הנוכחי בית המשפט מציין את עברו הקודם.
עורך דין תעבורה נהיגה בשכרות חיים אליה
תוצאה : נדון לקנס, שכרות בפעם השלישית.

קרא ביקורות עלינו



ריכוז המאמר בוידאו עם מתן דוגמאות

כיצד ניתן לבטל תיק שכרות –  צפו  

תוכן העמוד – בעמוד זה נדבר על :

עורך דין לענייני נהיגה בשכרות – הסבר מפורט כיצד לבטל אישום של נהיגה בשכרות. 

עורך דין תעבורה נהיגה בשכרות, חיים אליה עוסק ב-דיני תעבורה, מתמחה בייצוג נהגים שהואשמו בעבירות תעבורה בכלל, ובתיקי נהיגה תחת השפעת אלכוהול ו/או סמים או נהיגה בשכרות – בפרט. למשרד עו”ד אליה חיים – שורה ארוכה של הצלחות והישגים משפטיים, לרבות ביטול או זיכוי ב-כתבי אישום שהוגשו באשמת נהיגה בשכרות הכוללים גם, נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה תחת השפעת סמים שגם אלו נחשבים לנהיגה בשכרות.

כיצד עורך הדין לתעבורה המתמחה בנהיגה בשכרות יכול לסייע ? 

ייצוג על ידי עורך דין בתחום דיני התעבורה בכתב אישום של נהיגה בשכרות  –

עורך דין נהיגה בשכרות – עבירה של נהיגה בשכרות מחייבת ייצוג משפטי ראוי, וזאת לאור מורכבות הנושא המשפטי וענישה מחמירה המקובלת והקבועה בחוק וב-פקודת התעבורה. מומלץ ואף חובה להגיע לבית המשפט, (הרשות השופטת), מיוצג ע”י עורך דין נהיגה בשכרות בעבירות הנהיגה בשכרות (הכוללות גם את הסירוב ו/או נהיגה בהשפעת סמים ו/או תחת השפעת אלכוהול ) ולא להגיע לבד.

עורך דין לענייני נהיגה בשכרות מכיר ויודע את הנהלים –

ייצוג משפטי ראוי מחייב הכרה מעמיקה של הנהלים במספר תחומים בשלבי הבדיקה ע”מ למצוא כשלים באופן הבדיקה. וכך לקעקע את ההליך- מה שיכול להוביל לזיכוי או לפחות הסדר מקל.

שכן, בביצוע בדיקת השכרות, החוק והפסיקה המתחדשת בנושא זה מעת לעת, לא רק בעניין האכיפה אלא גם בענישה המחמירה, בייחוד ב-חודשי פסילה, כך ש-מיום ליום נעשים קשים ומורכבים, זאת לאור ריבוי תאונות הדרכים ע”י נהגים החשודים בגין נהיגה בשכרות ו/או מהירות מופרזת אגב תאונת דרכים.

עורך דין לדיני תעבורה ו- נהיגה בשכרות מציאת כשליים בתיק.  

עורך דין נהיגה בשכרות מכיר ויודע לאתר פגמים מהותיים בחומר הראיות –פגמים שיש בכוחם לבטל את כתב האישום או לסייע בהגעה להסדר טיעון מקל עם הנאשם ובמקרים מסוימים אף להחזיר את רישיון הרכב, ו/או את רישיון הנהיגה לפני תום ה-30 ימים כבר במסגרת שימוע מול השוטר ראה כאן

כך, למשל אם בדיקת כיול במכשיר ה-ינשוף, כדי לבצע בדיקת ינשוף או בדיקת נשיפה או בשפה המקצועית, נטילת דגימה, נעשתה שלא בתחנת המשטרה אלא בניידת עצמה. כלומר, על מפעיל הינשוף לכייל את הינשוף ברמה שהמכשיר יהיה מאופס, ועל מנת לכייל את המכשיר, מפעיל הינשוף צריך מקלדת, כדי לחבר אותה למכשיר הינשוף ואז לבצע כיול לפני בדיקת הינשוף.

מקלדת זו נמצאת רק בתחנת המשטרה ואינה נמצאת ברכב של מפעיל הינשוף. (למעט מקרה של תאונת דרכים בו הנבדק היה מעורב בתאונת דרכים)  משכך, ככל ותעלה טענה מצד הנאשם/הנבדק כי מפעיל הינשוף עשה כיול בשטח, ולא בתחנה. הרי שהדבר אינו נכון ולא אמת. כשל ראייתי העלול להביא לידי זיכוי אותו מספרנו אחד. 

דוגמה נוספת לכשל ראייתי שיש בכוחו להביא לביטול של כתב האישום כפי שיש בדוגמה לעיל:  לשם כיול המכשיר על בודק הינשוף לבצע בדיקת גז, בדיקת גז צריכה להתבצע “בלאנק” כלומר כשהכול נקי, עם גז (ע”מ לבדוק את כמות האלכוהול בנשיפה שמועבר למכשיר ע”י נשיפה של הנבדק). ולכן, ככל שתעלה טענה מצד מפעיל הינשוף אשר ביצע את בדיקת הגז בשטח, הרי שדין טענה זו להידחות. מאחר ואין אף שוטר או מפעיל ינשוף שמגיע עם בלון גז לשטח שכן בלון זה מצריך הובלה מיוחדת.

כשל ראייתי נוסף ואותו מספרנו 2, כשל היכול להשפיע באופן ישיר על שלילת רישיון בבית משפט. ולכן חשוב לבחור עורך דין נהיגה בשכרות אשר מכיר ויודע את הנהלים בעבודת הינשוף. שכן, ללקוחות המשרד אני מייעץ שלא תמיד “לרוץ” ולהגיע להסדר עם התביעה בתיק של נהיגה בשכרות. מאחר וההסדר יכול להשתנות פלאים כאשר עורך דין נהיגה בשכרות מצביע על אותם ליקויים או כשליים.

עורך דין נהיגה בשכרות – דגשים בעניין ההפעלה של המכשיר.

עורך דין נהיגה בשכרות – "עורך דין שכרות" – כבר יודגש כי חוברת ההפעלה של מכשיר הינשוף מונה כמה מאות עמודים, רובם באנגלית ולא בעברית. ולכן, לא כל עורך דין תעבורה יהא אשר יהא, יודע לעמוד על דקויות אלא אחד כזה שממש מתעסק עם תיקי שכרות. לנוחיותכם צירפתי את חוברת ההפעלה של מכשיר הינשוף. נקודה נוספת, חשוב להדגיש מאחר ועסקינן במשפט בסדר דין פלילי, כך בבית משפט לתעבורה סדר הדין הנוהג הוא סדר דין פלילי (בניגוד למשפט אזרחי), על המדינה להוכיח למעלה מספק סביר שהנאשם / הנהג ביצע את המיוחס לו בכתב האישום, הווה אומר – נהג בשכרות.

וכך למעשה ביצע את עבירת הנהיגה בשכרות. וככל שתעלה אחת מהטענות הללו ובאין טענה לסתור מצד המדינה, קם לו הספק שאותו צריך במשפט פלילי – תעבורתי. ולכן, סיכוי רב שבית המשפט יורה על זיכוי בדיוק כאן נכנס עורך דין נהיגה בשכרות להצביע על נקודות / כשלים אלו לטובת הלקוח.

הואשמת בנהיגה בשכרות ? נזקק ל- עורכי הדין הטובים ביותר לייצוג בבית המשפט לתעבורה כאן כל המידע ההכרחי :

עורך דין נהיגה בשכרות מסביר – כיצד מתבצעת האכיפה של נהיגה בשכרות ? 

צוות משרד עורכי הדין חיים אליה ושות’ הכול על הנהיגה בשכרות ופעולות המשטרה : במסגרת פעולות המשטרה ובניסיון לצמצם עבירות נהיגה בשכרות, המשטרה בעיקר בסופי שבוע מבצעת אכיפה לרוב ביציאה ממועדונים ומקומות בילוי.

האכיפה נעשית באמצעות לפחות שני שוטרים, כאשר אחד מהם מתנדב והשני שוטר. התפקיד של המתנדב לבצע חסימה יזומה לרכבים ובדיקה לאותם נהגים במכשיר הנשיפון על שכרות.

ככול ומכשיר הנשיפון יצביע על אינדיקציה של “נכשל” אזי מהשלב הזה הנהג – הנבדק, עובר לסטטוס של “מעוכב” ובזה הסתיים כל תפקידו של המתנדב. 

מה קורה בשלב שמכשיר הנשיפון הראה תוצאה “נכשל” ?

עורך דין נהיגה בשכרות מסביר על מצב בו נכשלה בדיקת נשיפון – בשלב שבו מכשיר ה-נשיפון הראה תוצאה “נכשל” הנהג המעוכב עובר לידיו של השוטר. בשלב הבא, השוטר מבצע בדיקת מאפיינים הכוללת הליכה בקו ישר, מבחן האצבע לאף וזיהוי.

מבחנים אלו מהווים אינדיקציה באשר למצב של הנהג,  אם הוא שיכור אם לאו, ככל והמבחנים אלו אותם יעבור הנהג בהצלחה אזי שמבחינת החוק עדיין שיכור, אלא אם כן מטילים ספק בבדיקה עצמה. כלומר, במכשיר שנתן תוצאה מספרית ( הינשוף ולא הנשיפון  – לא תוצאה של נכשל או עבר כדוגמת המכשיר שמשתמש בו המתנדב).

הרי שנותר לקעקע את אמינות הבדיקה באמצעות מפעיל הינשוף וכך בעצם ככול שהמשטרה באמצעות מפעיל הינשוף, לא ביצעה את ההנחיות האמורות להפעלת הינשוף הרי שגם כאן התיק הולך לזיכוי.

מה הן ההנחיות שעל מפעיל הינשוף לבצע ?

בראש וראשונה מפעיל הינשוף חייב לחכות לפחות 15 דקות בין שעת העיכוב לבין שעת הנשיפה במכשיר הינשוף, וזאת מאחר והאלכוהול טרם נספג בריאות. יש עוד כמה עשרות הנחיות את עיקרן אציג בהמשך כאשר לפני כן, אסביר מדוע חשוב שהאלכוהול ייספג בריאות.

למה צריך שהאלכוהול ייספג בריאות? 

עורך דין תעבורה נהיגה בשכרות – אציין כי האלכוהול נכנס באמצעות הפה בשתייה, מגיע למחזור הדם לקיבה ומשם נספג לריאות, כל “הסיבוב” הזה לפי מחקרים ולפי הנחיות המשטרה, צריך לקחת רבע שעה. ולכן, חובה על המשטרה ובפרט על מפעיל הינשוף להמתין רבע שעה משעת העיכוב. יודגש ככול שלא ימתין מפעיל הינשוף רבע שעה, הרי שהתיק יגמר בזיכוי.

הנחיה נוספת שעל מפעיל הינשוף, לבצע החלפת פיה, בין נשיפה לנשיפה ולמה? ככול ולא בוצע החלפת פיה, בין נשיפה לנשיפה הרי שהפיה שהייתה פייה קודמת ומאחר ועסקינן בדיני תעבורה שהם בסדר דין פלילי – מקום בו לא הוחלפה פיה, מקימה ספק סביר לטובת הנאשם/הנבדק אותו ספק אשר מוביל אף הוא לזיכוי.

כאן מניתי מספר קטן מאוד של הנחיות וקריטריונים שעל מפעילה ינשוף לבצע בדיקה אציין כי יש למעלה מ- 100 הנחיות שעל מפעיל הינשוף לבצע, כדי להגיש לבית המשפט את הראיות מבלי שבהם יתעורר, ספק סביר, ואותו ספק יכול להביא לבטלות כתב אישום בנהיגה בשכרות או זיכוי בתיקים של נהיגה בשכרות.

מה העונש על נהיגה בשכרות ?

משרד עורכי הדין נהיגה בשכרות חיים אליה על העונש. עורכי דין לנהיגה בשכרות: ל- נוהג בשכרות פסילת רישיון נהיגה לתקופה שלא תפחת משנתיים (ללא תאונות דרכים ). למרות האמור, לבית המשפט הסמכות, בנסיבות מיוחדות שיפורשו בגזר הדין, להורות על פסילת רישיון נהיגה לתקופה הפחותה משנתיים, ואף פחותה מ 3 חודשים, בד"כ חודש לרוב, תוך שינוי סעיף העבירה לנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

נהיגה בשכרות עונש ?

עורך דין נהיגה בשכרות מסביר על העונש – האם על נהיגה בשכרות עונש של 24 חודשי פסילה או יש מציאות כזו שבה נהג ביצע עבירה של נהיגה בשכרות ו-עונש לו זכה נמוך משנתיים ? לצד עבירת נהיגה בשכרות עונש חמור, למי שלא מגיע מיוצג לבית המשפט, כמו גם בבית משפט לתעבורה לא מקלים ראש – ומתייחסים בחומרה לנהגים שהורשעו בעבירות הבאות:

נהיגה בשכרות או תחת השפעת אלכוהול, לנהג שאינו נהג חדש או צעיר. אך כפי שהסברתי קודם יש מצב ולא מעט, שבו עונשים על נהיגה בשכרות יותר קלים וגם ב-פחות מ-3 חודשים למאמר המלא על עונשים עבור – לנהיגה בשכרות עונש

נהיגה בשכרות פעם ראשונה ?

נהיגה בשכרות פעם ראשונה – הרי לכל חבר קרוב או רחוק יש המלצה על עורך דין כזה או אחר שהצליח לסיים את התיק בחודש פסילה. נכון יש מציאות כזו וזה קורה לא מעט, אך בתנאי ומשנים את סעי' העבירה לעבירה קלה יותר, דוגמת עבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, אחרת לבית משפט אין שיקול דעת ויגזור את דין הנאשם למינימום שנתיים פסילה, ופסילה על תנאי קנס ואף מאסר על תנאי.

ולכן, נהיגה בשכרות פעם ראשונה לרוב עונש זה עונש לא חמור וזה בתנאי ועורך דין תעבורה נהיגה בשכרות, בקיא ויודע למצוא כשלים בראיות מה שייתן את ה-עונש על נהיגה בשכרות פעם ראשונה לחודש ימים ולא מעבר לכך (ראה בקישור למעבר לדף לחץ.)

נהיגה בשכרות עונש מקסימלי ?

עורך דין נהיגה בשכרות – נהיגה בשכרות עונש מקסימלי הקבוע בחוק עלול להיות גבוה או שווה ל – 24 חודשי פסילה. כלומר, נהג שהורשע בנהיגה בשכרות.  לבית המשפט אין שיקול דעת שכן החוק מחייב להטיל על אותו נהג אשר ביצע עבירה של נהיגה בשכרות פסילה של 24 חודשים, ולכן לשאלה “נהיגה בשכרות עונש מקסימלי” אין כל רלוונטיות. מאחר והעונש שנגזר, נגזר בנסיבות ביצוע העבירה, במספר העבירות אשר בוצעו בעבר, כלומר, אם זוהי עבירה שנייה או שלישית של נהיגה בשכרות, וכמות האלכוהול אשר נתפס בה הנהג.

נהיגה בשכרות עונש גם מהמכון הרפואי ?

המכון הרפואי יכול לזמן את הנהג אשר הורשע בנהיגה בשכרות, לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, דהיינו המרב”ד, ככל והפסילה תהיינה למעלה מ-12 חודשים.

נהיגה בשכרות 400 מיקרוגרם 

נכון לחודש מרץ 2020, ישנה הצעת חקיקה לתיקון הכמות, כך שמעתה הכמות תהיינה בין 340 ל- 400 מיקרוגרם. כיום ישנה הצעת חקיקה כך שמשטרת ישראל תתחיל לאכוף עבירת נהיגה בשכרות ב- 340 מיקרוגרם עד 400 מיקרוגרם כך שנהג העובר כמות של 400 מ”ג אוויר נשוף יוגש נגדו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות ב- 400 מיקרוגרם ומעלה.

כך שכול כמות נמוכה מכך עד כמות של נהיגה בשכרות  340 מיקרוגרם לליטר אוויר נשוף לא תהיינה המלצה להגיש כתב אישום. יודגש כי כמות נמוכה מכך לא יוגש כתב אישום כלל וכלל. 

נהיגה בשכרות פעם שנייה עונש ?

יש הבדל מהותי בין נהג אשר נתפס ב-נהיגה בשכרות פעם ראשונה לבין נהג אשר בעברו ישנה עבירה דומה ונתפס בנהיגה בשכרות פעם שנייה, כאן בית המשפט יטיל עונש חמור בהרבה יותר. כלומר, מי שנתפס בנהיגה בשכרות פעם שנייה עונש לעבירה זו יהיה יותר חמור מהעונש של נהיגה בשכרות פעם ראשונה מהסיבה הפשוטה. 

בית המשפט שואל עצמו ואומר אם בפעם הראשונה ה – עונש ב-נהיגה בשכרות היה נמוך ולא הרתיע את הנהג מלשוב ולבצע את אותה עבירה, אזי העונש לא היווה גורם מרתיע עבורו. ולכן, על נהיגה בשכרות פעם שנייה עונש גבוה בהרבה לה יזכה הנהג.

יודגש כי בכל תיק ותיק של נהיגה בשכרות חשוב לעבור על הראיות באופן מדויק ומקצועי. שכן, נהיגה בשכרות פעם שנייה או פעם ראשונה, כפי שהוסבר קודם לכן. יהיה קשור באופן ישיר לראיות שיש בתיק ולכן יש יותר מקרים בהם בתי המשפט הטילו עונש נמוך בהרבה מה העונש שהוטל בתיק הראשון, כך למשל במספר רב של תיקים הסתיים התיק ב-פחות שלושה חודשי פסילה נוכח הראיות שאינם מגיעות לידי הרשעה.

נהיגה בשכרות נהג חדש עונש ?

נהיגה בשכרות נהג חדש עונש – במקרה זה, עלול במקרים מסוימים להיות דרקוני כך שבסופו של יום נהג זה יצטרך לעבור טסט ותיאוריה שוב, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או בנהיגה תחת השפעת סמים. 
עליהם יוטלו עונשים כבדים – החל מעונשי פסילת רישיון לתקופה שלא תפחת משנתיים בצירוף קנס כספי, פסילה על תנאי והתחייבות, ובנסיבות מחמירות או במקרים חוזרים – אף עונשי מאסר בפועל.

הרשעה בעבירה חוזרת של נהיגה תוך שכרות שבוצעה תוך שנה מיום ההרשעה הראשונה – מחייבת עונש מינימום של 4 שנות פסילת רישיון. להמשך קריאה עבור לדף נהיגה בשכרות נהג חדש עונש .  

לסיכום בנקודה הזו – ויודגש, אם לא משנים את סעי’ העבירה העונש יהיה 24 חודשים לבית משפט אין שיקול דעת. אך אם משנים את סעיף העבירה העונש יהיה גם עד חודש פסילה.

נהיגה בשכרות שימוע במקום או נדחה למועד אחר ?

"עורך דין שכרות" ושימוע – במידה ועברת עבירה של נהיגה בשכרות אין חובה לקיים שימוע במקום העבירה, אלא לאחר פרק זמן מסוים. מקרה זה יכול להתקיים כאשר אין קצין משטרה, היכול לבצע אחרי נהיגה בשכרות שימוע מיד ובמקום. ואז השוטרים אשר אכפו את העבירה יזמנו את הנהג יומיים או בבוקר שלמחרת העבירה לתחנת המשטרה ואז יבצעו תחקור בעבירת נהיגה בשכרות ו-שימוע יעשו מיד בתום התחקור יודגש כי, עפ”י פקודות המשטרה חובה לקיים שימוע תוך 3 ימים מיום ביצוע העבירה.  

הדוגמה הבאה תבאר את האמור ביום 1.1.20 נניח יום חמישי, לפנות בוקר נתפס נהג ולכן על הקצין המבצע שימוע, בעבירה של נהיגה בשכרות יש עד יום 3/1 לזמן את הנהג לשימוע בתחנת המשטרה הקרובה.

עורך דין נהיגה בשכרות – למי אסור לשתות אלכוהול מבין קבוצות הגיל להלן ?

נהיגה בשכרות נהג חדש – עונש חמור לקבוצת האוכלוסייה ( נהגים חדשים ו/או נהג ציבורי ו/או משאית). 

 1. אוכלוסיות מיוחדות מי הם ?  – על נהגים חדשים, נהגים צעירים מתחת לגיל 24 וכן נהגים מקצועיים (אוטובוס / משאית וכו’) נאסר לשתות אלכוהול נהגים אלו יחד נקראים אוכלוסיות מיוחדות.

 2. נהיגה בשכרות פעם שנייה עונש העלול להתחיל ל-נהג שיכור בעבודות שירות בנסיבות מסוימות למשל: תאונת דרכים ושכרות והכול תלוי תיק מקצועיות עו”ד מייצג וכשלים כפי שהוסבר קודם לכן.

עורך דין נהיגה בשכרות – כמה אלכוהול מותר לשתות ולנהוג ?

בפסק דין בתאריך ה- 14/10/2010 אשר ניתן על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים, נקבע כי מכשיר “הינשוף” הינו מכשיר מהימן וניתן להסתמך על תוצאות המדידה לצורך הוכחת עבירת שכרות. יחד עם זאת, בית המשפט קבע, כי יש לקבוע “שולי ביטחון” וזאת “למען הזהירות”, כך שבפועל פסק הדין מאפשר רק באם מכשיר הינשוף מודד ריכוז של 290 מיקרוגרם אוויר בליטר אוויר נשוף ומעלה – הקבוע בחוק ! (ליתר דיוק בין 240 מיקרוגרם ל-290 מיקרוגרם שאז בכמות של 290 המשטרה מתחילה לאכוף).
 
ולכן, לשאלה כמה אלכוהול מותר לשתות ולנהוג היא תלויה האם מדובר באוכלוסיות מיוחדות או בנהג בגיר, לאוכלוסיה מיוחדת עד 24 שנים מותר עד 50 מיקרוגם אויר נשוף.
אולם, אם היה ועברת את החמישים אך לא את ה – 100 מיקרוגם אוויר נשוף לא מבצעים פעולת אכיפה. ראה בדף אלכוהול ונהיגה | כמה מותר לשתות ולנהוג למעבר לעמוד לחץ   

עורך דין נהיגה בשכרות – כמות אלכוהול שאינה מותרת בנהיגה בשכרות איך מוכיחים ?

עבירה זו ניתנת להוכחה באמצעות מכשיר הינשוף, המודד רק אויר או דגימת דם (בדיקת דם) או דגימת שתן – במקרה של נהיגה תחת השפעת סמים אף בדיקת שתן או דם. ואם יש מעורבות של תאונת דרכים אז יש חובה לבדיקה כזו אשר מבצעים לנהג שיכור במקום או בסמוך לו. בדיקת נשיפה – במכשיר “הינשוף” יש להוכיח לפחות 290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד אוויר נשוף. בדגימת דם. תוכח כמות העולה על 50 מ”ג של אלכוהול ל-100 מיליליטר דם מינימום (בדיקת דם) לכתב אישום.

המשטרה מגישה כתבי אישום בעבירת נהיגה בשכרות – רק כנגד נהגים שנמדדו במכשיר “הינשוף” ריכוז אלכוהול שלא יפחת מ- 290 מיקרוגרם ומעלה ולנהג צעיר מעל 100 מ”ג אויר נשוף. ולכן כמות האלכוהול המותרת היא רק כמות נמוכה מאלו שהוצגו ו/או נמדדו.

עורך דין נהיגה בשכרות על  “בדיקת מאפיינים” ?

לאחר בדיקת ה – “נשיפון” נערכת בדיקת מאפיינים לכל נהג שנכשל בבדיקה הראשונית של מכשיר “הנשיפון” – המהווה אינדיקציה ראשונית לנהיגה תחת השפעת אלכוהול. השוטר מחויב לבצע לנהג “בדיקת מאפיינים” לאחר בדיקת “הנשיפון” ולפני הבדיקה במכשיר “הינשוף”.

מה כוללת הבדיקה ?

עורך דין נהיגה בשכרות על בדיקת מאפיינים – והיא כוללת מס’ מבחנים פיזיולוגים, שמטרתם לקבוע את התרשמותו הסובייקטיבית של השוטר בדבר מידת שכרותו של הנהג. ממצאי בדיקת המאפיינים. ככלל, בתי המשפט לתעבורה מעדיפים שלא להסתמך על התרשמותו הסובייקטיבית של השוטר.

אך לפי פסיקת בית המשפט לתעבורה – ניתן להסתמך על בדיקת מאפיינים לצורך הרשעה בעבירת נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה בשכרות. הכל בהתאם לתוצאות הבדיקה ושאר ממצאי החקירה.

עורך דין תעבורה נהיגה בשכרות על סירוב להיבדק –

סירוב להיבדק במכשיר = נהיגה בשכרות!

סימן שאתה שיכור. נהג המסרב להיבדק במכשיר “הינשוף” – רואים אותו כשיכור! ראה הוזהרת. בתי המשפט והתביעה אף מחמירים עם נהגים המסרבים או מתחמקים מלבצע בדיקת שכרות.

חובת נשיפה -כל נהג מחויב לשתף פעולה ולבצע בדיקת נשיפה לבדיקת ריכוז אלכוהול במכשיר הינשוף. כל סירוב או התחמקות ייזקפו לחובתכם ותוגדרו כשיכורים! לכך יש משמעות בעניין עונש על נהיגה בשכרות. 

חובת שוטר – בטרם רישום דו”ח בגין נהיגה תוך שכרות בגין סירוב להיבדק יציין השוטר בפני הנהג כי סירוב למסור דגימת נשיפה או התחמקות משיתוף פעולה בכוונה – ייחשבו לעבירה של נהיגה בשכרות! ואף חובה על השוטר לתעד הכול בוידאו לשאול הסכמתו של הנבדק אם מסכים לתיעוד, אם לא, כמו גם חובה על השוטר להחתים את הנהג ואדם קרוב לו חבר או הורים אן בן זוג על ההסבר לסירוב אחרת אין למשטרה תיק.

כמה עולה עורך דין נהיגה בשכרות

מחיר של ייצוג משפטי בעניין נהיגה בשכרות תלוי עורך דין, ניסיונו, הצלחותיו ועוד מספר פרמטרים. אין לומר כי יש מחיר שבלוני. שכן, אין דומה כמות של 350 מיקרוגרם לליטר אויר נשוף לכמות של 1200 מיקרוגרם ליטר אויר נשוף. בעניין זה ראוי ולהגיע לפגישת ייעוץ ראשונית אשר הינה ללא עלות.

נהיגה בשכרות על אופניים חשמליות

בעניין זה ראה בעמוד ייעודי נהיגה בשכרות על אופניים חשמליות

עורך דין נהיגה בשכרות ו- כמות מותרת אלכוהול ונהיגה 2019 או 2020.

למרות שהשפעתו של אלכוהול על כל נהג, עשויה להיות שונה החוק מגדיר את כמות מותרת אלכוהול ונהיגה 2019 או 2020. ולמרות זאת ישנה כמות מינימאלית של ריכוז האלכוהול בגוף הנהג אשר מתיר נהיגה. בשורה התחתונה, הרף המינימאלי של ריכוז אלכוהול בדם, עומד על 50 מיליגרם אלכוהול לכל 100 מיליליטר דם הנבדקים במעבדה.

כאשר מדובר על בדיקת ינשוף, החוק קבע על 290 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף. בעבר, עד שאישרו מחדש ושינו את כמות מותרת אלכוהול ונהיגה 2019 או 2020, לכמות של 290 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף. כל חריגה מהרף הזה, תגרום להגדרתו של הנהג כמי שהוא שיכור וכן כל העונשים ופסילת הרישיון הכרוכה בעבירה זו.

גם לגבי הרף התחתון של ריכוז האלכוהול בגוף מוגדרת בחוק, כך שחריגה מכמות זו, תוביל לשלילת רישיון למשך שנתיים ואף לעונשים נוספים. כך שחריגה מכמות זו, תוביל לשלילת רישיון למשך שנתיים ואף לעונשים נוספים.

עורך דין ו – שכרות ?  אין לי כסף לעורך דין אחרי 24 חודשים הכול נגמר ?

לא, שכן המרב”ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) לא יחזיר את רישיון הנהיגה ללא ייצוג של עורך דין. שכרות הינה עבירה חמורה בפקודת התעבורה.    

פסקי דין נהיגה בשכרות  

בתחילת העמוד הוצגו מספר החלטות ממספר מקרים מצומצמים בהם המשרד טיפל. שם בוטלו כתבי האישום או זוכו הנאשמים, מקרים כאלו קורים ולא אחד, כי השוטרים שאינם מקצועיים באכיפה יוצרים כשלים בתיק העלולים להביא לתוצאה של זיכוי או ביטול כתב האישום וזאת כי המדינה השכילה שאם תנהל את התיק הנאשם עלול לתבוע פיצויים מהמדינה.

לכל שאלה אנו כאן לרשותם, ייעוץ ראשוני ללא עלות,

טלפון (רב קווי) משרד 077-530-9587, ריקי מנהלת משרד.

למקרים דחופים יש לצור קשר לנייד 0524-42-42-21 (כפתור צור קשר בנייד) ישירות לעו”ד חיים אליה

ראה מה אחרים חיפשו בנושא זה

  • נהיגה בשכרות נהג חדש/נהיגה בשכרות נהג צעיר-חוקים וענישה כל המידע לשנת 2024

    עודכן לאחרונה ב ינואר 4, 2024 ע"י חיים אליה בעמוד זה אפרט מהי הכמות הנדרשת להרשעה בעבירה של נהיגה בשכרות נהג חדש (נהג חדש אלכוהול), וכן אפרט את מתחם ה- עונש על נהיגה בשכרות נהג חדש ? אענה על השאלות מיהו נהג שיכור עפ"י חוק, אסביר מה עושים וכיצד יוצאים מזה. כמו גם, אפרט מה…

  • נהיגה בשכרות עונש ?

    עודכן לאחרונה ב נובמבר 24, 2023 ע"י חיים אליה נהיגה בשכרות עונש קבוע בחוק, הגורר אחריו שלילת רישיון נהיגה ? עונש עונש על נהיגה בשכרות פעם ראשונה ? כל זאת ועוד אענה בעמוד זה. נהיגה בשכרות נחשבת עבירת תעבורה חמורה, כאשר העונש הצפוי המקסימאלי בגינה הינו שלילת רישיון למשך שנתיים ימים. מלבד שלילת רישיון, העונשים…

  • נהיגה בשכרות

    עודכן לאחרונה ב פברואר 3, 2022 ע"י חיים אליה החלטה 1 – ביטול כתב אישום של נהיגה בשכרות בכמות של 845 מק"ג לליטר אויר. החלטה השניה – לקוח עם שכרות שלישית בית המשפט פוסל את הרישיון ל- 11 חודשים ומזכה מעבירה של נהיגה בשכרות. החלטה שלישית – צוות המשרד  לא אמר נואש, ועל ההחלטה מספר…

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע