נהיגה בשכרות חוק העונשין כל המידע 2021

עודכן לאחרונה ב אוגוסט 5, 2021 ע"י חיים אליה

חוק נהיגה בשכרות – לאחרונה, הוחמרו התקנות לגבי נהיגה בשכרות ומדובר על אוכלוסייה מיוחדת, כגון נהגים עד גיל 24, נהגים חדשים ונהגי רכב ציבורי ומשא שמשקלם מעל 3.5.

לגבי נהגים אלה, אדם ייחשב שיכור בבית המשפט אם ב-בדיקת שכרות או בדיקת דם, ימצא בגופו אלכוהול בכמות של 5. זו הסיבה, כי מומלץ להבהיר לנהגים אלה, שאסור בכלל לשתות משקאות אלכוהוליים סמוך לנהיגה או בזמן נהיגה. 

חוק נהיגה בשכרות חוק העונשין מה מותר ואסור

יודגש כי הסובל מרפלוקס או משתמש בכדורים כגון ריטלין או נקסיום רמת האלכוהול בדמו תמיד תהיינה גבוה ללא קשר לכמות השתייה וזו סיבה מספיק טובה לחזרה מכתב אישום.

כמו גם, בסעיף 62, (3) לפקודת התעבורה, וכן סעיף  64ב לפקודת התעבורה נהג שיכור המוגדר בפקודה הוא נהג אשר נתפס בדרך או במקום ציבורי, בית המשפט חייב להטיל פסילה לתקופה שלא תפחת משנתיים (לשופט אין שיקול דעת), ולכן פסילת רישיון לשנתיים הינה חובה.  כמו גם ענישה הצופה פני עתיד ( כך נקראת בחוק ).

למשל:  פסילה על תנאי, או פסילה לשלושה חודשים, הכול תלוי בנסיבות המקרה. כמו כן, רשאי בית המשפט בפסק דינו בנוסף לכל עונש להטיל פסילה שלא תפחת מארבע שנים.

אולם, אם בשנה שקדמה לאותה עבירה ביצע הנהג עבירה של נהיגה בשכרות והיה מעורב ב-תאונת דרכים.

חוק נהיגה בשכרות – האם ל-נהיגה בשכרות ב- חוק העונשין יש פסילה לתקופה קצרה יותר משנתיים ? 

חוק נהיגה בשכרות – בית המשפט רשאי ליתן פסילה של מספר חודשים, פחות משנתיים. אולם, רשאי בית המשפט לאזן את הפסילה בקנס גבוה והתחייבות בנוסף לכל עונש אחר. 

ולכן, טענותיו של עוה”ד לתעבורה המייצג את הנאשם בביהמ”ש הינן קריטיות שכן אילו ל יהיה מעודכן בחידושי פסיקה או הלכות חדשות או תיקוני חקיקה מעודכנת וחדשה בעניין ה-חוק נהיגה בשכרות הרי שחוטא למקצוע.

עבירת נהיגה בשכרות, תלויה בנהג שנעצר ואם הוא משתייך לאוכלוסייה מיוחדת, כך שבמקרה זה, הערכים המותרים לגביו בחוק, יהיו שונים מאשר נהג רגיל.

למשל, נהג חדש שיורשע בנהיגה בשכרות, או שיורשע בנהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, ללא קשר לתקופת הפסילה, יצטרך לעבור טסט ותיאוריה מחדש ובחינות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים {המרב”ד}, בכדי שיוכל לקבל את רישיונו מחדש.

נהיגה בשכרות חוק העונשין מה הם העונשים הקבועים בחוק 

יש לציין כי נהיגה בשכרות חוק העונשין רק הופכת ונהיית חמורה יותר בשל האכיפה המוגברת של משטרת ישראל. זו הסיבה, כי העונשים הקבועים בחוק הינם חמורים והם כוללים:

  • קנסות
  • שלילת רישיון לשנתיים
  • עבודות שירות {של”צ}
  • מאסר על תנאי
  • מאסר בפועל

בחוק, חל איסור על נהג אשר שתה לשוכרה לנהוג ברכב, היות והוא מהווה סכנה לעצמו וסכנה לציבור ולנוסעים הנמצאים ברכבו.

מי שנתפס נוהג בשכרות וזו לא הפעם הראשונה, כי אם פעם שנייה או שלישית, עשוי לקבל עונש של “אי ציות לפקודת התעבורה”.

נהיגה בשכרות למעשה , מדובר על סעיף 62, אך יש בו 11 תוספות משנה, כאשר בכל סעיף מתוארת עבירה שונה. כאשר נהיגה בשכרות חוק העונשין, ביהמ”ש יוסמך לגזור בגינה את העונש הקבוע בחוק.

למשל בסעיף משנה 2, מדובר על “נהיגה רשלנית” והמדיניות של האכיפה הינה, להחמיר עם עברייני תנועה. סעיף משנה 3, הינו סעיף  נהיגה בשכרות, כאשר סעיף זה, עוסק בנהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול. ולכן, נהג אשר נהג בחוסר אחריות, והוא אכן, בוחר לנהוג בהיותו שיכור, ביהמ”ש מעניש בחומרה.

פנייה אל עורך דין תעבורה תגרום להקלת העונש בנהיגה בשכרות

ישנם נהגים רבים בארץ, אשר מואשמים בנהיגה בשכרות ומוגשים כנגדם כתבי אישום, עקב טעויות בעבודת המשטרה.

על מנת להימנע מענישה חמורה,  יש לפנות אל עורך דין לתעבורה מומחה, על מנת שהנאשם יקבל ייצוג מקצועי והולם, אשר כל מקרה נבחן לגופו וזאת, לאחר שעוה”ד לתעבורה קורא את התיק לעומק ומוצא  אסטרטגיות מתאימות שיקלו על עונשי נהגים אשר נתפסים או מואשמים בנהיגה בשכרות.

חוק נהיגה בשכרות – סיכום המאמר במספר מילים

החוק מציב לשופט רמת ענישה קבועה שהיא פסילה בפועל, מינימום 24 חודשים, קנס, תנאי, התחייבות ועוד. ואין לחרוג ממנה בשל ההסבר לעיל. עוד יודגש כי אם משנים את סעיף העבירה לנהיגה תחת השפעת אלכוהול במקום נהיגה בשכרות, יהיה ניתן לחרוג אך השינוי יהיה רק בעזרת כשלים ולא כי התביעה רוצה לעזור, הפוך היא מחפשת את הפסילה הארוכה יותר.

בדיוק כאן נכנס עו"ד אשר לו יש ניסיון רב בתיקי שכרות, ויודע את הכשלים העלולים לקעקע את עבודת המשטרה. כך לדוגמה בדיקת כיול או המתנה בין נשיפה לנשיפה ועוד. בעניין איך למצוא כשלים בתיק שכרות המידע המלא זה ראה עורך דין נהיגה בשכרות.

לכל שאלה או הבהרה אנו כאן עומדים לרשותכם – ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות צרו קשר 077-530-9587 (רב קווי) (מנהלת משרד סניף מרכז – קרן) או ישירות לעו”ד אליה 0524-42-42-21

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, במהלך ההתמחות התמחה עורך דין אליה במשרד העוסק אף הוא במשפט הפלילי ודיני תעבורה. למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, העוסק בתחום התעבורה ומשפט פלילי הוא כבעליו וכמי שייסד משרד זה. כיום המשרד מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות- אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע