הכול על נהג חדש מעל גיל 30 

עודכן לאחרונה ב אוגוסט 6, 2021 ע"י חיים אליה

כאן אענה על השאלה אם נהג מעל גיל שלושים צריך מלווה, מה קורה אם יש זימון לבית משפט בעניין של נהג חדש מעל גיל שלושים ואם אפשר לצאת מזה ?

  • נהג חדש מעל גיל שלושים צריך מלווה?

    נהג חדש, הוא נהג אשר הוציא רישיון נהיגה לרכב מנועי לא רק אלא גם מי שהיה בידו רישיון נהיגה לאופנוע, טרקטור או תלת אופן, וקיבל רישיון לרכב פרטי, ייחשב בהגדרתו לנהג חדש.

    ישנה חובה על נהג חדש, להצמיד שלט של “נהג חדש” על השמשה האחורית של הרכב. לא ינהג נהג חדש ללא ליווי בשלושה החודשים הראשונים מיום הוצאת רישיון הנהיגה. מצד שני נשאלת השאלה, האם נהג חדש בגיל שלושים צריך מלווה? התשובה היא כי נהגים מעל גיל 24, אינם צריכים ליווי.

  • האם נהג חדש מעל גיל 30 עדיין ייחשב לנהג חדש גם אם אין הוא צריך מלווה?

    רבים שואלים לגבי הסטאטוס של נהג חדש בגיל 30, וביתר שאת “אם נהג חדש בגיל 30 צריך מלווה?” התשובה היא שלא, אך מצד שני, הוא עדיין ייחשב לנהג חדש עד לשנתיים ימים. יש חובות שעל הנהג החדש למלא לאחר שלוש שנים מיום הוצאת רישיון הנהיגה. נהג חדש, בכל גיל, יוזמן להשתלמות נהיגה, המיועדת לנהגים חדשים, אשר צברו 3 שנות ניסיון בנהיגה, או שהם מעל גיל 21, כך שחבות אלו ובייחוד זו, חלה גם על נהג חדש בגיל 30.

    זהו למעשה תנאי לחידוש רישיון הנהיגה ומדובר על קורס של 9 שעות לימוד ובו תכנים עיוניים. גם לאחר תום תקופת הליווי, מספר הנוסעים שיהיו ברכב של נהג חדש יהיה מוגבל. נהג חדש, יהיה רשאי להסיע שני נוסעים בלבד, לאחר תום תקופת הליווי וכן, נהג בן 30 שעדיין נחשב לנהג חדש למשך שנתיים גם אם אין עליו חבות של תכנית ליווי, כמו לנהגים החדשים שהם מתחת לגיל 24.

    תנאי זה תקף גם למי ששאל אם נהג חדש בגיל שלושים צריך מלווה, היות ותנאים אחרים של נהג חדש חוץ מליווי יחולו גם על נהג חדש בגיל 30.

  • האשימו אתכם בנהיגה ללא ליווי כאשר אתם עדיין בגדר הגדרת נהגים חדשים?

    אם אתם נהגים חדשים ונתפסתם ללא מלווה, יש לפנות לייעוץ של עו”ד דיני תעבורה עו”ד מקצועי שמכיר היטב את האסטרטגיות הנכונות, היכול להציל לכם את רישיון הנהיגה. אחד מעורכי הדין הבולטים בתחום הוא עו”ד חיים אליה,
    אשר עוסק שנים רבות בתחום דיני תעבורה וסדר הדין הפלילי, הנחוץ אף הוא במקרים מסוימים במשפטי תעבורה. משרדו של עו”ד אליה, צבר לזכותו הצלחות רבות בתיקי תעבורה מורכבים. תוכלו להתייעץ עימו

  • מה ההגבלות לגבי נהג חדש ואם קיבלתם זימון לבית משפט עליהן מה ניתן לעשות ?

    קודם לקבל ייעוץ, עוה”ד אליה הוא בעל תואר ראשון ושני למשפטים והוא בעל ניסיון עשיר ואסטרטגיה מנצחת שהוכחה בתיקים מורכבים במשפטי תעבורה.

  • עד איזה גיל נהג צעיר ?

    נהג צעיר הינו עד גיל 24 שנים. ולכן לשאלה, עד איזה גיל נהג צעיר ? אענה כך, אם הוציא רישיון ועבר את גיל 24 שנים ויום אינו נכלל יותר כנהג צעיר. לגבי נהג צעיר אחרי גיל שלושים ? יש קטגוריה כזו ? נהג לאחר גיל 30 שהוציא רישיון נהיגה, אינו נכנס בגדר קטגורית "נהג צעיר".

לכל שאלה או הבהרה אנו כאן
עומדים לרשותכם – ייעוץ משפטי
ראשוני ללא עלות צרו קשר
077-530-9587 (רב קווי)
(מנהלת משרד סניף מרכז – קרן)
או ישירות לעו"ד אליה
0524-42-42-21

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, במהלך ההתמחות התמחה עורך דין אליה במשרד העוסק אף הוא במשפט הפלילי ודיני תעבורה. למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, העוסק בתחום התעבורה ומשפט פלילי הוא כבעליו וכמי שייסד משרד זה. כיום המשרד מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות- אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע