עריקות מהצבא עונש

עודכן לאחרונה ב מאי 12, 2021 ע"י חיים אליה

אז נכון, שאם חייל בסדיר או במילואים, היה חושב לעומק על העונשים אותם הוא עתיד לקבל עבור עבירה של עריקות מהצבא, קיים סיכוי שהוא לא היה עושה את זה.
אבל בפועל עריקות מהצבא, היא עבירה יחסית נפוצה וישנן גם סיבות רבות אשר גורמות לאנשים לבצע אותה. מכיוון שעריקות מהצבא נחשבת כעבירה על כל מה שמשתמע מכך, היא גם עלולה לגרור במקרים רבים עונשים לא קלים.
אנשים רבים כלל אינם מודעים לעובדה כי עריקות מהצבא נחשבת כעבירה פלילית – כאשר על פי חוק עריקות, כל מי שנעדר מהצבא, שלא ברשות, לתקופה אשר עולה על 21 ימים נחשב כעריק.
אנשים רבים טועים לחשוב, שאם אחרי שנים שהם נחשבים לעריקים לא פנו אליהם, אזי הם כבר לא חשופים לנושא של עריקות מהצבא עונש. מדובר בחשיבה מוטעית, מכיוון שגם חייל אשר נעדר במשך שנים מהצבא או אדם אשר משתמט מהצבא, יכול עדין להיות מואשם לאחר שנים ולקבל עונש חמור בגין היעדרותו מהצבא.
עריקות מהצבא עונש והאפשרויות להפחתתו
על פי חוק עריקות, אשר מדובר בנושא של עריקות מהצבא עונש יכול להגיע עד 15 שנות מאסר. חשוב לציין שברוב המקרים העונש אשר יינתן עבור עריקות, יהיה קל יותר – אך מכיוון שהמואשם בעריקות, חשוף עדיין לעונשים אשר נחשבים לחמורים ובתוכם גם לרישום פלילי ולמגבלות ועונשים נוספים, אשר עלולים להשפיע על הנאשם בהמשך חייו – העונש אשר יינתן תלוי בתקופת ההיעדרות, בשאלה, האם מדובר בהיעדרות ראשונה ובפרמטרים נוספים – בכדי שהעונש יהיה מינימאלי, ההמלצה תהיה למואשם להיעזר באותו עורך דין בענייני צבא שהינו בעל ניסיון בתחום וברשותו כלים לייעץ לנאשם איך להתנהג ומה לעשות ואף לייצג אותו בכדי שזה יקבל את העונש הקל ביותר האפשרי.

עריקות מהצבא עונש ונסיבות מקלות

חייל בסדיר או במילואים אשר נעדר תקופה ארוכה מהשירות הצבאי, או משתמט מהצבא וחושש מעונש אותו הוא עתיד לקבל כאשר ייתפס, מומלץ עבורו להיוועץ באותו עורך דין בענייני צבא כבר בשלב זה. עורך דין מנוסה ומקצועי ידע להציג נסיבות מקלות ועל ידי כך גם לגרום לעונש אותו החייל עתיד לקבל להיות קל יותר – ברוב המקרים הנסיבות המקלות, קשורות לסיבות השונות בעקבותיהן אותו חייל נעדר מהשירות הצבאי.
כמובן, שקיימת חשיבות רבה גם לבחירת עורך הדין אשר ייעץ וייצג את החייל בהליכים השונים אליהם הוא עתיד להיות מוזמן – ההמלצה היא לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום המשפט הצבאי, אשר ברשותו רזומה של טיפול בחיילים אשר הואשמו בביצוע עבירות דומות – מומלץ לוודא אם אותו עו”ד אכן הצליח לסייע למיוצגיו הקודמים אשר היו מואשמים בעריקות.
עריקות מהצבא עונש ונקיטה בפעולה
עריקות מהצבא היא עבירה לכל דבר ועניין ומבצע העבירה חשוף לעונש כבד, אשר עלול להשפיע בצורה משמעותית על עתידו – וזאת גם בחיים האזרחיים.
מהסיבה הזאת, אין להקל ראש בעבירה זאת – וזה נכון, גם במקרים בהם כבר חלפו שנים ארוכות מאז החייל התייצב בפעם האחרונה לשירות הצבאי.
חשיבות קבלת ייעוץ מאותו עורך דין מקצועי הינה גבוהה במיוחד ויכולה להשפיע במידה רבה על חומרת העונש אותו יקבל החייל אשר מואשם בעריקות – לכן, מומלץ להשקיע בבחירת עורך הדין ולוודא שביצעתם את הבחירה הטובה ביותר – חשוב לציין שטווח החומרה של העונשים יכול להיות גבוה במיוחד ובכדי להעלות את הסיכוי לקבלת העונש הקל ביותר, אתם מוזמנים ליצור קשר עם עו”ד חיים אליה שהינו עורך דין בעל ניסיון רב בתחום המשפט הצבאי בכלל ובתחום העריקות בפרט.

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע