תביעות משרד הביטחון

עודכן לאחרונה ב מאי 12, 2021 ע"י חיים אליה

כל חייל משוחרר או חייל בקבע כמו גם, שוטר, סוהר, איש מוסד או שב”כ ואנשים רבים אשר משרתים או עובדים במשרד הביטחון, אשר נגרמה לה חבלה או מחלה כתוצאה ובעקבות השירות שלהם, יכולים להגיש תביעות משרד הביטחון – וזאת בהתאם לחוק הנכים התשי”ט – 1959
התביעה אמורה להיות מוגשת לקצין התגמולים של מגיש התביעה.

קיימת חשיבות גבוהה להקפיד שטופס התביעה אשר יוגש יהיה מפורט ויצורפו אליו כל המסמכים הרלוונטיים, אשר בכוחם להוכיח כי הטענות של מגיש התביעה הן אכן נכונות.
חשוב לציין שהליך תביעות משרד הביטחון הוא הליך מורכב ומסועף, כאשר גם אם התביעה אכן תתקבל, ההלי עדיין לא יגיע לסיומו, מכיוון שהתובע אמור להיות מוזמן לוועדה רפואית, אשר תקבע את אחוזי הנכות.
חשוב לציין שגם במקרים בהם התביעה נדחית, קיימת חשיבות גבוהה לא למהר ולהרים ידיים, מכיוון שלעיתים הגשת ערעור באמצעות עורכי דין לענייני צבא, יכולה לשנות את פני הדברים.
הפעולות בהן יש לנקוט בהליך תביעת משרד הביטחון
כל אדם אשר סובל ממגבלות שונות כתוצאה מהשירות שלו במסגרת משרד הביטחון, צריך להיות מודע לעובדה שלפעולות אותן הוא יבצע לאחר הליך הפגיעה תהיה השפעה על השאלה האם משרד הביטחון יכיר בפגיעה.

הצלחות 300x200 1

משרד הביטחון תעשה רק ע”י עו”ד עם ניסיון מוכח

בשלב הראשון, חשוב שאותו אדם יקפיד לתעד את כל הפרטים והנסיבות אשר הובילו לפגיעה: כולל תאריכים, סיבות ובמידה ומדובר בפגיעה אשר נגרמה כתוצאה מתאונה, גם פרטים של עדים.
בשלב הבא, קיים צורך לאסוף הוכחות אשר ייעודן להראות כי הפגיעה ממנה סובל התובע, אכן נגרמה כתוצאה משירותו במסגרת משרד הביטחון.
בכדי להגיש את התביעה, נדרש במקרים רבים להגיש תצהיר רלוונטי בשבועה לקצין התגמולים. יש למלא בצורה הנדרשת את טופס התביעה ואף לצרף לטופס חוות דעת של מומחה בתחום הרפואי הרלוונטי. במקרה והתביעה נדחית, חשוב להיות מודעים לעובדה שקיימת אפשרות להגיש ערעור על ההחלטה – גם להגשת הערעור מומלץ לצרף חוות דעת של רופא מומחה בתחום.
כמובן, שקבלת סיוע מצד אחד מאותם עורכי דין לענייני צבא המתמחים בעולם דיני צבא, תסייע לצלוח את התהליך על הצד הטוב ביותר.

בחירת עוד צבאי מנוסה ומקצועי
אם גם אתם מעוניינים לפתוח בהליך הגשת תביעות משרד הביטחון, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על בחירת עורך הדין אשר ילווה וייצג אתכם בתהליך. עוד צבעי מנוסה ומקצועי, אשר בקיא בתחום של דיני צבא. בעל ניסיון בייצוג לקוחות במסגרת בתי דין צבאיים ומחזיק ברשותו רזומה מרשים של סיוע לחיילים ועובדי משרד הביטחון לקבלת הכרה בפגיעתם, יהווה את הכתובת הנכונה ביותר למטרה.
עורך הדין אמור ללוות אתכם בכל שלבי התהליך, החל מניסוח תביעה אשר תעמוד בכל הדרישות של קצין התגמולים, דרך איתור הגורם אשר גרם לפגיעה והצגתו באחד מאותם בתי דין צבאיים ועד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים בהתאם לחומרת הפגיעה.

מהסיבות הללו ובגלל החשיבות הגבוהה של תפקיד עורך הדין בהליך תביעות משרד הביטחון, הצעד הראשון אותו מומלץ לעשות בכדי שהליך התביעה יצלח, יהיה לקבל המלצות על עורכי דין לענייני צבא ולעשות שימוש בכל אותם הכלים אשר יאפשרו לכם לבצע את הבחירה הטובה ביותר.
בכל תקופת זמן מוגש מספר לא קטן של תביעות משרד בטחון, כאשר חלק מהן מתקבלות וחלק לא מבוטל מהן נדחות.

כל אדם אשר מאמין שאכן נגרם לו נזק אשר הוביל למגבלה במסגרת או בהליך של שירתו הצבאי, חשוב שיעשה את כל המאמצים על מנת להוכיח את הקשר הסיבתי בין השירות לפגיעה ואת זה ניתן לעשות באמצעות עורך דין חיים אליה שהינו עו”ד מקצועי בעל ניסיון רב בתחום הצבאי.

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע