נהיגה בשכרות זיכוי

עודכן לאחרונה ב יוני 23, 2021 ע"י חיים אליה

נהיגה בשכרות וזיכוי (הן בסירוב להיבדק והן בכמות אדירה של 845 מק"ג).

לפניכם זיכויים בתיקי נהיגה בשכרות והסבר קצר על נהיגה בשכרות והדרך לזיכוי

מנהיגה בשכרות מסוג סירוב להיבדק 1024x725 1
2018 11 25 1800111111 1024x515 1

החוק בישראל מתייחס בחומרה רבה לנושא של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. בגלל ריבוי העבירות הללו, תוגברה האכיפה בנושא ויותר אנשים מוצאים את עצמם נאשמים בעבירה של נהיגה בשכרות וכחלק מכך, גם חשופים לעונשים חמורים – עונש על נהיגה בשכרות יכול להגיע בחלק מהמקרים יכולים גם להגיע לענישה של מאסר בפועל.

החדשות הטובות עבור מי שמואשם בנושא של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, טמונות בעובדה, שזיכוי בנהיגה בשכרות, הוא דבר יחסית נפוץ.
נטל ההוכחה לגבי האשמה של אותו נהג, מונח על כתפיה של התביעה – כידוע, על פי החוק “אדם חף מפשע עד שהוכחה אשמתו”, לכן, אם אותו נאשם, לוקח את שירותיו של עורך דין מקצועי הבקיא בכל הנושא של החוק נהיגה בשכרות, ניתן במקרים רבים, להגיע למצב של נהיגה בשכרות וזיכוי מלא, או לפחות מחמת הספק.

נהיגה בשכרות זיכוי – מה קורה במקרים של סירוב לביצוע הבדיקה?

באופן עקרוני, נהג אשר נעצר בחשד לנהיגה בשכרות ומסרב מסיבות שונות לבצע בדיקת נשיפה, אמור להבין, שעצם הסירוב לבדיקה נתפס בעיני החוק כסוג של הודאה באשמה – זאת בדיוק הסיבה, שאותם הנהגים אשר חושבים שאם הם יתחמקו מהבדיקה, הם לא יואשמו בעבירה של נהיגה בשכרות, טועים בחשיבתם ובמקרים מסוימים, אף חושפים את עצמם לעונשים חמורים אף יותר.

יחד עם זאת, ישנם מיני סיבות ומקרים, בגינם אנשים מסרבים לבצע את אותה הבדיקה – כאשר, במידה ואותם האנשים נעזרים בעורכי דין מקצועיים, הסיבות הללו יכולות להיות מוצגות וקיים סיכוי שאותם נאשמים יזכו בדין – או יקבלו את העונש הקל ביותר, אותו הם יכולים לקבל עבור אותה האשמה.

האשמה בנהיגה בשכרות עלולה להוביל לזיכוי ממגוון סיבות:
עורך דין המתמחה בתחום של נהיגה בשכרות, יצליח להביא את הלקוח שלו למצב של זיכוי בגין העבירה בה הוא מואשם.
בין המצבים המדוברים: מצב בו קיים ספק, כי המכשיר באמצעותו בוצעה הבדיקה (הינשוף) הוא לא מספיק אמין. מצב נוסף, יבוא לידי ביטוי במקרים בו הנאשם נשלח לביצוע של בדיקות דם – אומנם קיים קושי רב לפקפק באמינות של בדיקת דם, אך עדיין עורך דין מנוסה אשר מתמחה בנושא של בחוק נהיגה בשכרות, יכול למצוא פרצות גם בבדיקות מהסוג הזה.

נהיגה בשכרות וזיכוי בעבירה זו יכולה להתקיים גם במקרים בהם קיימות ספקות לגבי התנהלות שהינה לקויה מצד המשטרה בכל התהליך המדובר.
כאמור, אם אדם אשר מואשם בנושא של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, יקפיד לבחור בצורה נבונה ומושכלת את עורך הדין לענייני תעבורה, אשר ייעץ לו וילווה אותו בתהליך, עורך דין נהיגה בשכרות  יעלה בצורה משמעותית את הסיכוי שלו לצאת זכאי או לקבל את העונש הקל ביותר האפשרי במקרה הזה – מכיוון שטווח העונשים הינו רחב במיוחד וכאמור, יכול להגיע לידי מאסר בפועל, מומלץ לא לוותר על שירותיו של עורך דין וגם לא להתפשר על פחות מעורך הדין הטוב והמקצועי ביותר, אשר בקיא בעולם של נהיגה בשכרות חוק ופריצותיו.

למרות שהחוק במדינה מתייחס במלוא החומרה לעבירות של נהיגה בשכרות, נהיגה בשכרות וזיכוי בעבירה זו זה לא משהו שלא קורה או נדיר ברמת הנפוצות שלו.
חשוב שאדם אשר מואשם בנהיגה בשכרות, יפנה לעורך דין לענייני תעבורה, בשלב המוקדם ביותר האפשרי ויגיע למשפט, ברמת המוכנות המקסימאלי

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע