מחיקת הרשעה

עודכן לאחרונה ב יולי 2, 2021 ע"י חיים אליה

מחיקת הרשעה פלילית  
קיומו של רישום פלילי, עלול לפגוע ברמת חייו של האדם המחזיק ברישום,  כאשר רישום זה מופיע ב-תעודת יושר וכתוצאה מאותו רישום פלילי יחולו עליו מגבלות שונות ובראש ובראשונה, העובדה שלא כל מקום עבודה יקבל אותו והוא גם לא יוכל לעסוק בכל מקצוע בו יבחר.

האור בקצה המנהרה מגיע משני כיוונים:

הכיוון הראשון הוא שלא כל הגורמים יכולים לקבל את המידע הפלילי אודות אותו אדם. והכיוון השני, אשר מאפשר מידה לא מועטה של אופטימיות, טמון בעובדה שקיימת אפשרות לבצע מחיקת הרשעה פלילית, ביטול רישום פלילי כמו גם ביטול רישום משטרתי  לחילופין לבקש גם חנינה.

מחיקת הרשעה פלילית עי עורך  דין חיים אליה

כמובן, שבכדי שאותו אדם יוכל להגיע למצב של מחיקת הרשעה פלילית אשר עומדת כנגדו בטרם חלוף תקופת ההמתנה הנדרשת, חשוב שבשלב הראשון, הוא יהיה מודע לפעולות השונות בהן ניתן לנקוט בכדי לאפשר את אותה מחיקת הרשעה פלילית.
מעבר לכך, פנייה לקבלת ייעוץ מעורך דין חיים אליה, המתמחה בתחום יכולה גם יהיה לסייע בדרך להליך של ביטול רישום פלילי.

מחיקת הרשעה פלילית שמקורה בהתיישנות.

ביטול רישום פלילי ומחיקתו באופן מוחלט, מתבצע 10 שנים לאחר תקופת ההתיישנות (תקופת ההתיישנות עומדת בדרך כלל על 7 שנים – כך שהמחיקה תתבצע כ-17 שנה לאחר יום הרישום).
כאשר ישנם מקרים יוצאי דופן ובהם אותה מחיקת הרשעה פלילית תהיה לאחר תקופה קצרה יותר מתום ההתיישנות.

בין המקרים המדוברים:
רישום עבירה שבוצעה על ידי קטין שהינו מתחת לגיל 16 (התקופה תשתנה במקרים בהם מדובר בילדים עד גיל 14). מקרה בו העונש היחיד אשר הוטל על הנאשם הוא פיקוח של קצין מבחן. מקרה של הליכים אשר הסתיימו באי הרשעה ועוד..
קיימת אף אפשרות להביא לקיצור של תקופת ההתיישנות של הרישום הפלילי ועל ידי כך מחיקת הרשעה פלילית והיא באמצעות הגשה לנשיא המדינה בקשה לחנינה.
כמובן, שהבקשה עוברת תהליך עד להגעתה לנשיא והיא אמורה לעבור בשלב הראשון בדיקה מטעם מחלקת החנינות של משרד המשפטים –

בכדי שבקשה שכזאת אכן תהיה אפקטיבית והסיכוי למחיקת ההרשעה אכן יעלה, חשוב מאוד להסתייע בעורך דין מקצועי אשר ידע לנסח את הבקשה בצורה הטובה ביותר.

סוגים של רישום פלילי לצורך מחיקת הרשעה

אז רגע לפני שמתחילים לפעול במטרה לנסות ולהקדים את הליך מחיקת הרשעה פלילית. חשוב להכיר את שני הסוגים של הרישום הפלילי ואת ההבדלים ביניהם.


הסוג הראשון הוא רישום פלילי אשר ניתן בעקבות הרשעה של בית המשפט את הנאשם בתיק פלילי.


הסוג השני יהיה רישום פלילי, שהינו רישום משטרתי – מתבצע בהליך של סגירת תיק במשטרה מסיבות כמו: חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות.

ביטול רישום משטרתי

ביטול רישום משטרתי, יכול להתבצע באחת מתוך שתי דרכים אופציונאליות – הדרך הראשונה היא הגשת בקשה למחיקה למדור המידע הפלילי של המשטרה – הבקשה חייבת להיות מנומקת ומפורטת.


הדרך השנייה היא על ידי הגשת בקשה לשינוי עילת הסגירה ובין היתר: אי הרשעה – חוסר אשמה, חוסר עניין לציבור או היעדר ראיות.
במידה ואחת מהבקשות הללו אכן תתקבלנה אותו תיק פלילי במשטרה אכן ימחק והמגבלות אשר אותו אדם התמודד איתן מעצם הקיום של הרישום כבר לא יהוו את נחלתו.


מחיקת הרשעה פלילית יכולה במקרים מסוימים להתבצע גם בטרם חלוף תקופת הזמן הנדרשת לאחר התיישנות של אותו תיק פלילי במשטרה.
כמובן, שבכדי להעלות את הסיכויים למחיקת התיק,

חשוב לבחור בעורך דין מנוסה ומקצועי, אשר מכיר לעומק את כל הסיבות והאפשרויות באמצעותן ניתן להשיג את המטרה – מוזמנים ליצור קשר עם עו”ד חיים אליה כבר היום ולקבוע פגישת ייעוץ.

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע