עורך דין המכון הרפואי ואי התאמה אשיותית/ המלצה לאי חידוש רישיון

עודכן לאחרונה ב יולי 17, 2021 ע"י חיים אליה

עורך דין המכון הרפואי.

עורך דין המכון הרפואי עו"ד חיים אליה

אי התאמה אישיותית/ המלצה לאי חידוש רישיון – זה לא סוף פסוק !! עורך דין מכון רפואי מסביר מה ניתן לעשות.  

פסילת רישיון נהיגה על ידי רשות הרישוי יכולה להיות באופן קבוע או בהתאם לתנאים אשר מפורטים בהחלטתה. (בהערת אגב, מכון רפואי נקרא גם מרב”ד – מכון רפואי לבטיחות בדרכים ) הורשעת בעבירות סמים ? אושפזת בבית חולים לחולי נפש ? טופלת בכדורים לאיזון מניה דפרסיה פסילה בשל נקודות  ?

רשות הרישוי עורכת לנהגים בדיקות בריאותיות לשם החזקת רישיון נהיגה או המשך חידושו. בדיקות אלו, יכולות להביא לפסילת רישיון הנהיגה של נהג גם ללא צו בית משפט, בעקבות עבירות תעבורה כמו, נהיגה בשכרות או נהיגה בפסילה או דוחות תנועה וכו’. הרשות שואבת את כוחה להחלטה זו, מכוח סעיף 51 לפקודת התעבורה, הקובע כי במידה ורשות הרישוי סבורה שנהג פלוני אינו כשיר לנהיגה באופן זמני או לצמיתות, רשאית היא לשלול את רישיון הנהיגה.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים רשאי, להפנות נהג לבדיקות מקיפות במוסדות נוספים או רופאים מטעמו. כמו כן, במסגרת הבדיקות השונות, עוברים הנהגים מבחני אישיות המעידים על התאמתם האישית של הנבדקים לנהיגה. ולכן, מבלי להתייעץ עם עורך דין אשר עוסק בתיקי המכון הרפואי במטרה להגיש חוו”ד נגדית על החלטת המכון הרפואי / מרב”ד הסיכוי לקבל את הרישיון נהיגה חזרה אינו גבוה.   

שלב 1 : אלו בדיקות נערכות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מכון הארבעה) ?


במסגרת הבדיקות הפיזיולוגיות, עובר הנבדק בדיקות ראייה, אפילפסיה, שליטה פיזית, וכיוצ”ב. הבדיקות הנפשיות כוללות מבחני אישיות, הערכות המתבססות על עבר תעבורתי או פלילי. הבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים כוללת כאמור מבחן נפשי ופיזי. במכון הרפואי נבדקים רק של נהגים המוגדרים על פי מערכת החוק והאכיפה כנהגים בעלי סיכון גבוה להיות מעורבים בתאונות דרכים.

שלב 2 : החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וערעור עליה.

לאחר הבדיקות הנידונות מעביר המכון המלצה סופית בעניין המבקש למשרד הרישוי. ואולם, מי שקובע בפועל הינו מכון הרישוי. סעיף 55 לפקודת התעבורה קובע כי ניתן להגיש ערעור על החלטה של רשות הרישוי לפסול רישיון בתוך 30 יום מקבלת ההודעה לגבי הפסילה. כמו כן, התנגדות לפסילת הרישיון צריכה להיות מוגשת בתוך הזמן הקצוב בחוק (30 ימים ). ערעור זה מוגש לוועדת ערר של משרד הבריאות הפועלת בבית החולים שיב”א תל השומר. ודיונים מול הוועדה יכולים להיות הרי גורל.

שלב 3 : ערעור לבית המשפט המחוזי על וועדת ערר.


במקרה בו וועדת הערר, קיבלה את טענות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ורשות הרישוי, רשאי הנהג להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי. תוך עשרה ימים מיום קבלת ההחלטה בוועדת הערר. בעניין משפטי ולא רפואי.

האם חובה להתייצב עם עורך דין לוועדת ערר או למכון הרפואי ?

עורך דין למכון רפואי או עורך דין העוסק בתיקי המכון הרפואי, יכול לסייע מאד שכן, מול וועדה אשר קובעת עפ”י נתונים רפואיים וקוגנטיבים בהסתמך על מבחנים, וחובת דיווח רופא, מבלי להגיש חוו”ד נגדית הסיכוי לקבלת רישיון או המלצה לרישיון מבוקש אינו גבוה. לכן, עורך דין מכון רפואי יכול לסייע בחוו”ד האמורה תוך קריאת התיק הרפואי.   

לנוחיותכם – טלפונים ודרכי הגעה למכון הארבעה (מרב"ד טלפון) :
רחוב דרך בגין 116, תל אביב – יפו מיקוד: 6473912

נגישות:
​המקום נגיש לאנשים עם מוגבלות
טלפונים: 03-5634702
פקס: 03-5626022                                         דוא”ל: [email protected]

שעות פעילות מרב"ד טלפון : מענה טלפוני אנושי בימים ראשון – חמישי, בשעות 8:00-18:00 וביום שישי
בשעות 8:00-13:00. קיימים חניונים בתשלום לרווחת הנבדקים בקרבת המרב”ד.

לכל שאלה או הבהרה אנו כאן עומדים לרשותכם – ייעוץ משפטי

ראשוני ללא עלות צרו קשר

077-530-9587 מנהלת משרד קרן

או ישירות לעו"ד חיים אליה

0524-42-42-21

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע