פגיעה בהולך רגל לא במעבר חציה חוקים וענישה כל המידע העדכני

עודכן לאחרונה ב נובמבר 6, 2023 ע"י חיים אליה

פגיעה בהולך רגל לא במעבר חציה לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בישראל, כמות הנפגעים בתאונות הדרכים הם הולכי רגל וישראל היא המדינה המובילה בעולם לתאונות דרכים שבה נפגעים הולכי הרגל. ישנם 4 דפוסים המתארים את גרימת תאונות הדרכים:

  • הולכי רגל מבוגרים אשר חוצים במעברי חצייה המרוחקים מצמתים עירוניים.
  • הולכי רגל אשר מתפרצים לכביש בפתאומיות או ממקומות שאין בהם שדה ראייה ומתנגשים ברכבים דו גלגליים בקטעי כביש עירוניים.
  • פגיעה בהולך רגל לא במעבר חציה שחוצים כביש בלילה ונפגעים ע"י רכבים באזורים כפריים.
  • ילדים או נוער שחוצים קטעי כביש באזורים כפריים.

למעשה, לא תמיד הנהגים אשמים לגבי פגיעה בהולך רגל, לא במעבר חצייה או בהולכת רגל, גם אם מדובר על גרימת מוות ברשלנות שלא באשמת הנהג. אך מצד שני, פגיעה בהולך רגל יכולה להיות קשה ברוב המקרים, היות והוא חשוף, בניגוד לנהגים שמוגנים בתוך רכבם.

פגיעה בהולך רגל לא במעבר חציה איך זה קורה?

כאמור, לא תמיד הנהג אשם בפגיעה בהולך רגל לא במעבר חציה, למשל, כאשר הולכת רגל או הולך רגל, מתפרצים לכביש, והם אינם עוצרים כפי שהם אמורים לעשות, אינם מביטים לשני הצדדים ואינם ממתינים עד שהרכב יעצור, על מנת שיוכלו לחצות בבטחה את הכביש, על אחת כמה וכמה, כאשר אין מדובר בכביש שיש בו מעבר חצייה.

התביעה  בביהמ"ש, לא רואה את הנהג הפוגע למי שאחראי לתאונת הדרכים באופן גורף ולא מהססת כלל להגיש כתב אישום ב- תאונת דרכים, אך מצד שני, לא תסייע לנהג לזכות אותו מאשמה, היות וכל נהג צריך לקחת בחשבון, את התנהגותו הרשלנית של הולך הרגל ולצפות לכך, גם שאין מעבר חצייה.

דריסת הולך רגל לא במעבר חצייה מה עושים?

פגיעה בהולכי רגל לא במעבר חצייה, נחשבת לאחת מעבירות תעבורה החמורה ביותר, היות והם אלה שנחשבים לפגיעים ביותר בכביש ואחריתם של נהגים לשמור עליהם. העונשים על פגיעה בהולך רגל לא במעבר חציה מחמירים וישנה חשיבות מכרעת בהוכחת הנזק.

זוהי תסבוכת משפטית מאוד מורכבת. במידה והיית מעורב בתאונת דרכים שמעורב בה הולך רגל, ואתה הוא הנהג הפוגע, יש ליצור מיד קשר עם עורך דין  לתעבורה ותיק, כך שיוכל להציג את גרסתך באופן ברור ואמין  בבית המשפט וכן, אף יוכל להוכיח כי פגיעה בהולך רגל, לא אירעה באשמתך. ייצוג הולם של עו"ד לתעבורה, יכול להציל נהג פוגע מעונש כבד, או אפילו מאסר, תשלומי פיצויים גבוהים ועוד.  

 מה העונש על פגיעה בהולך רגל לא במעבר חציה?

הכל תלוי ברמת הפציעה של הולך הרגל ובנסיבות הפגיעה.  למשל סעיף 110 לתקנות התעבורה, מתייחס לאחריות של הולך הרגל וקובע, כי הוא לא יכול לחצות כביש, כי אם רק לאחר שנוכח, כי הוא יכול לחצות אותו בבטחה. אם הפגיעה היא חמורה,  השאלה היא מה העונש הצפוי לנהג יכול להגיע עד למאסר.

וכן למאסר עד תום ההליכים.  אם מדובר על תאונת "פגע וברח", כאשר הנהג נס ממקום התאונה מבלי שיושיט עזרה להולך הרגל הפצוע, עונשו יכול להגיע עד 14 שנות מאסר בפועל, או כאשר מדובר על גרימת מוות ברשלנות, או בתאונת דרכים קטלנית, כאשר קצין משטרה, יכול לגרום לפסילת רישיון נהיגה של נהג ל-90 יום.

יחד עם זאת, ישנם מצבים אשר הרכב נסע בכביש ראשי לפי המהירות המותרת והולך הרגל פשוט נקט בחוסר זהירות והתפרץ לכביש, כאשר הנהג שהיה מופתע, לא יכול היה לבצע עצירת פתע במהירות המותרת שעל פיה נהג.  במצבים אלה, בית משפט לתעבורה, יתחשב בנהג ולא יאשים את הנהג בפגיעה.

איך עו"ד תעבורה יכול לעזור?

אם נהג פגע בהולך רגל, עליו לפנות ללא דיחוי לעו"ד תעבורה. עוה"ד מקבל את  כתב האישום, של נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים, בודק אם בוחן תנועה היה במקום מיד לאחר התאונה, אם הבוחן חישב את מהירות חצייה של הולך הרגל, האם נבדקו תמרורים, רמזורים, עדויות מאנשים, אם נעשה שחזור תאונת דרכים במקום ועוד. 

שמי עו"ד חיים אליה, ואני עו"ד תעבורה וגם בוחן תאונות דרכים. במשך שנותיי כעו"ד תעבורה, והניסיון הרב שצברתי, ייצגתי בתיקים רבים שהאשמה בהם היא פגיעה בהולך רגל לא במעבר חציה. אוכל להעיד במקרים שטיפלתי בהם, שהיו הרבה כשלים בראיות, מה שהוכחתי בבית המשפט ואף סייע ללקוחותיי לביטול גזר דין ואף לזיכויים. כל תיק שמגיע לידי, אני בוחן לעומק ומוצא אסטרטגיה משפטית מתאימה להגן על לקוחותיי.

כתב אישום אלון פגיעה בהולך רגל לא במעבר חציה עם שברים בגולגולת
כתב אישום אלון פגיעה בהולך רגל לא במעבר חציה עם שברים בגולגולת פסילה של 3 חודשים בשל כשלים ראיתיים קשים בעבודת הבוחן שהתרשל ולכן הנהנה זה הלקוח הנאשם

לכל שאלה או הבהרה אנו כאן עומדים לרשותכם – ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות צרו קשר 077-530-9587 (רב קווי) (מנהלת משרד סניף מרכז – קרן) או ישירות לעו”ד חיים אליה 0524-42-42-21 (חיוג ישיר כפתור אדום בנייד)

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע