עורך דין מהירות מופרזת

עודכן לאחרונה ב פברואר 15, 2022 ע"י חיים אליה

עורך דין מהירות מופרזת – במאמר זה אפרט כיצד יש לנהוג כאשר מקבלים דו”ח על מהירות מופרזת, מתי עבירת מהירות מופרזת מתיישנת, איך לבטל דו”ח מהירות מופרזת, הגדרת עבירת מהירות מופרזת בהתאם לתמרורים בכביש, מהירות מופרזת ונהג חדש, מהירות בשילוב של תאונת דרכים. כמו גם אפרט על אמצעי אכיפה לעבירת מהירות מופרזת ועוד.

Lawyer speeding6 300x113 1

מהי המהירות המוגדרת כמהירות מופרזת ?

על פי החוק חל איסור על נהג לנהוג במהירות גבוהה מזו הקבועה בתקנה 54 לתקנות התעבורה תשכ”א-1961 בחלוקה הבאה:

  • בדרך בינעירונית אשר בה אין גדר הפרדה, המהירות לא תעלה על 80 קמ”ש מעל המותר, אלא אם כן השילוט בדרכים מראה אחרת.
  • בדרך בינעירונית, אשר בה נמצאת גדר הפרדה, המהירות לא תעלה על 90 קמ”ש מעל המותר, אלא אם כן קיים שילוט המורה אחרת.
  • בדרך מהירה, המהירות שבה ינהג הנהג, לא תעלה על 110 קמ”ש קמ”ש מעל המותר, אלא אם כן ישנו שילוט אשר מראה אחרת.
  • בדרך עירונית, מהירות הנסיעה, לא תעלה על 50 קמ”ש מעל המותר, אלא אם כן יש שילוט המראה אחרת.

נהיגה במהירות מופרזת, הפכה לצערנו עבירה שכיחה, כאשר נהגים לרוב ביצעו עבירה זו פעם אחת במשך השנים שבהם הם נוהגים בכבישים.

האם יהיה זה נכון תמיד לשלם את הקנס על מהירות מופרזת ?

קיימת אופציה, למי שקיבל ברירת קנס על מהירות מופרזת והיא להישפט. (ולא לשלם ולהגיש בקשה להישפט, היות ותשלום הקנס, מהווה הודאה בעבירה המיוחסת ואז אין אפשרות להישפט). עד מתי אפשר להגיש בקשה למשפט ? יש לבקש להישפט, תוך  90 יום מיום קבלת הדו”ח.

עורך דין מהירות מופרזת על מצלמת המהירות ואמינותה ?

אחת מהאסטרטגיות של עורכי דין לתעבורה, הינה לקעקע את אמינות מצלמת המהירות. עוה”ד יכול להטיל ספק באמינותה של מצלמת המהירות או בהנחיות המשטרה להפעלת המצלמה או בדרך הפעלת המצלמה ע”י השוטר המודד. וכך יכול לטעון כי קיימת טעות בזיהוי הרכב או באי כיול המכשיר, חוסר מיומנות מצד השוטר בהפעלת מכשיר המדידה ועוד. לעניין אמינותה של מצלמת המהירות עדיין מוטלת בספק – מצלמה מסוג א- 3.

האם כדאי לקחת עורך דין לתעבורה על מהירות מופרזת ?

האם כדי לעבור ניתוח אצל רופא משפחה ולא אצל מנתח ?! אותה תשובה לגבי משפט תעבורה ללא עורך דין. אם נהג נתפס על מהירות מופרזת, הדבר הנכון ביותר לעשות הינו לפנות אל עו”ד תעבורה, אשר מתמחה וייצג בהצלחה מקרים שבהם הנהגים שפנו אליו, זוכו או שעונשם הופחת בגין מהירות מופרזת.

כמו כן, אי פנייה לעו”ד תעבורה, תגרום לכם לעונשים כבדים כגון שלילת רישיון בפועל, קנסות כספיים (מעבר לסכום של 1,500 ש”ח), וצבירת נקודות כאשר בסופם יש חובת פסילה של עד שנה וחצי בהתאם ל-שיטת הניקוד החדשה. או פסילת רישיון לצמיתות בהתאם למרב”ד קרי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

עורך דין תעבורה מהירות מופרזת – כיצד נקבע גובה הקנס ובאילו מהירויות ?

עבירת נהיגה במהירות מופרזת, עבירת נהיגה בשכרות ו- תאונות דרכים, הן בין הנפוצות ביותר. את המהירות המותרת לנהיגה קובעת פקודת התעבורה {תקנה 54 לתקנות התעבורה}. ישנן דרגות שונות של חומרת העבירה ועל פיה תדורג גם הענישה. האכיפה נעשית באמצעות מכשירים כגון מצלמת מהירות, דבורה, לייזר ועוד. אם קיבלתם דו”ח / קנס וכן זימון לבית המשפט לתעבורה, לא רק העונש יוטל מבית המשפט בסוף ההליך.

אלא גם לשוטר, מותר יהיה לשלול את רישיון הנהיגה כאשר הנהג עבר את מס’ הקמ”ש מעל המותר ( בהליך הנקרא שימוע לפני פסילה מנהלית) .ולכן, תפקידם של עורכי דין לתעבורה הוא לסייע לנהג במניעת שלילת רישיון הנהיגה כבר בשלב השימוע.

עורך דין מהירות מופרזת – מתי עבירת מהירות מופרזת תתיישן?

במידה ונהג צולם במצלמה בעבירת מהירות מופרזת, ההתיישנות על העבירה תחלוף כעבור 4 חודשים ממועד צילום העבירה. במידה והנהג הוא לא בעל הרכב, תקופת ההתיישנות תהיה לשנה. במידה ובעל הרכב, הוכיח בבית המשפט לתעבורה כי הוא לא זה שביצע את העבירה. מי שאכן נהג ברכב וביצע את העבירה בגין מהירות מופרזת, תקופת ההתיישנות תהיה למשך שנתיים ימים.

מהם המכשירים שבעזרתם אוכפת המשטרה מהירות מופרזת?

ישנם מכשירים אלקטרוניים אשר בעזרתם משטרת ישראל תופסת נהגים בעבירת מהירות מופרזת. כמו למשל “דבורה” כאשר למכשיר זה, קיימות 2 אנטנות זעירות המונחות על גג הניידת ושולחת קרן לייזר לפנים ולאחור. וקרן ננעלת על הרכב שמבצע את עבירת המהירות, היא משדרת לשוטר בניידת את נתוני המהירות שהיא הגבוהה מהמותר בחוק.

גם מצלמות העומדות בצדי הכביש, מצלמות נהגים אשר נהגו במהירות שאינה מותרת על פי החוק. גם אקדח לייזר, הינו מד מהירות כאשר האקדח, משגר קרני לייזר לעבר כלי הרכב החשוד במהירות מופרזת. על השוטר, להניח את אקדח הלייזר, על גבי חצובה בהתאם למרחק המדידה. לפירוט איך לבטל דוח מהירות מופרזת.

Lawyer speeding

עורך דין מהירות מופרזת – נתפסתי על מהירות מופרזת מה אני עושה ?

במידה והנהג קיבל יותר מאשר קנס על מהירות נסיעה, באמצעות מצלמת מהירות, והוא זומן לבית המשפט לתעבורה, עליו יהיה לפנות מיד לעורך דין תעבורה, אשר מתמחה בעבירות של נהיגה במהירות מופרזת. יש לציין, כי מהירות הפניה לעו”ד תגרום לכך שניתן יהיה להקצות מספיק זמן לעוה”ד על מנת שיקרא את התיק ויתכונן בהתאם באופן יעיל.

קיבלתי 8 נקודות על מהירות יש אפשרות להמיר לאזהרה ?

גם אם שוטר, בחר לרשום דו”ח ברירת משפט ולא דוח התראה, נהג  שהואשם במהירות מופרזת, עדיין יכול לפנות למשטרה בכתב ולבקש המרה של דוח בהתראה. על נהג להיות בעל קריטריונים כגון 10 שנים וותק בנהיגה וכן, 10 שנים ללא עבירות תעבורה, כך שהמשטרה תוכל לשקול המרה באזהרה. יש לציין בנוסף, כי עבירת מהירות מופרזת מעל 20 קמ”ש מעל המותר לא ממירים לאזהרה, וכאן, יצטרך להיכנס לתמונה עו”ד תעבורה.

עורך דין מהירות מופרזת – על דוח מהירות באמצעות “דבורה” מה ניתן לעשות ?

מכשיר הדבורה, נועד לתפיסת נהגים על נהיגה מהירות מופרזת, כאשר הנהג ייעצר בסמוך למקום ביצוע העבירה. גם מכשיר הדבורה ומכשירי אכיפה אלקטרוניים, ניתנים לתקיפה בבתי המשפט לתעבורה. נקודות החולשה של מכשיר הדבורה הינן: תנאי הסביבה שעשויים להשפיע על המדידה עצמית בעבירת מהירות ובמיוחד על אי התאימות האלקטרומגנטית { E M C} כמו למשל קווי מתח חשמל, מסילת רכבת ועוד.

מהו רף ענישה בגין נהיגה במהירות מופרזת ?

יש לציין, כי רף הענישה בגין נהיגה במהירות מופרזת, ייקבע על פי מהירות, הרשעות קודמות בגין אותה עבירה ועוד. למשל מהירות של 20 קמ”ש מעל המותר הקנס הכספי שיוטל על הנהג, יהיה 250 ש”ח, בגין מהירות של 21-30 קמ”ש מעל המותר, יוטל על הנהג, קנס כספי בסך של 750 ש”ח וכן, 8 נקודות בגיליון רישום הנקודות. כאשר המהירות הינה 31-40 קמ”ש מעל המותר בחוק, יוטל על הנהג קנס כספי ע”ס של 1,500 ש”ח וכן, 10 נקודות לחובתו.

כאשר מדובר על המהירות הגבוהה ביותר {31-40 קמ”ש} הנהג יהיה צפוי לעונש המרבי שהוא שלילה בפועל או שלילה על תנאי למשך שנה עד לתקופה של 3 שנים. דוגמאות למהירות מופרזת ועונשים שהוטלו בפסקי דין שאינם בטיפול המשרד ( חשוב לציין כי אף אחד מגזרי הדין הנ”ל לא נמנה על לקוחות המשרד) :

דוגמה ראשונה, עונש חמור שניתן לנהג אשר נתפס במהירות של 200 קמ”ש. נהג זה, נתפס בכמה הזדמנויות שונות, כאשר לבסוף נלכד ע”י המשטרה והוזמן לדיון בביהמ”ש לתעבורה בפתח תקווה. על הנהג הוטל עונש חמור של שנה פסילה, קנס גבוה, פסילה על תנאי ומאסר על תנאי.

כיצד עורך דין מהירות מופרזת יכול לסייע ?

דוגמא שניה, אירע בביהמ”ש המחוזי בירושלים, כאשר נהג ערער על העונש שנגזר עליו בעניין של משך תקופת פסילת רישיונו בפועל. בית המשפט המחוזי, נדרש לשאלה האם להתערב בפסק דינו של ביהמ”ש קמא, לאור הרשעותיו של הנאשם. הנהג הודה כי נהג ב-47 קמ”ש מעל המותר תוך שהוא מרצה עונש על תנאי בין 3 חודשי פסילה בגין מהירות מופרזת. ביהמ”ש גזר על הנאשם קנס כספי ע”ס של 5,000 ש”ח, פסילת רישיון למשך 3 חודשים. וכן, פסילה על תנאי לתקופה של 4 חודשים, למשך 3 שנים.

דוגמא שלישית –  אירע בשנת 2000, כאשר נהג נתפס ע”י שוטר שנהג במהירות של 45 קמ”ש מעל למותר. הנהג ערער על דוח והוא נפסל פסילה מנהלית מלהחזיק ברישיון הנהיגה שברשתו, למשך 30 יום. הוראת סעיף 47 לפקודת התעבורה, מסמיכה קצין משטרה לפסול רישיון נהג, אשר עבר עבירה מאלה המפורטות בתוספת רביעית לפקודה מלהחזיק רישיון נהיגה.

איך בוחרים עורך דין מהירות מופרזת ?

על מנת לבחור נכון עו”ד לתעבורה, יש למצוא עו”ד, אשר בעברו יש מספר רב של הצלחות. ניתן למצוא עו”ד תעבורה על פי המלצות של מכרים, חברים או באמצעות הרשת, כאשר קיים מידע מקיף על המשרד, על הצלחותיו.

עורך דין מהירות מופרזת - עו"ד חיים אליה
עורך דין מהירות מופרזת – עו"ד חיים אליה הכול על מהירות שנת 2022

דוגמה נוספת למהירות של 146 קמ"ש למי שיש בעברו 11 עבירות מהירות דומות, עם ובקשת המדינה לפסילת רישיון עד לתום ההליכים המשפטיים.

עורך דין נהיגה במהירות מופרזת ארנון 146 קמש
146 גז רדין לעמוד עורך דין נהיגה במהירות מופרזת צילום מסך
המקרה: כתב אישום של נהיגה במהירות מופרזת, מהירות של 146 קמ"ש, בכביש של 90 קמ"ש מסתיים ללא נקודות וללא פסילה.
לפניכם כתב אישום וגזר דין לקריאה לחצו על התמונות.

לכל שאלה או הבהרה ניתן לפנות בטלפון 077-530-9587  רב קווי  ( ריקי מנהלת משרד סניף הרצליה והמרכז )  במקרים דחופים  לנייד 0524-424221 – עו”ד חיים אליה

ראה מה אחרים חיפשו בנושא זה:

  • ערעור על רישיון נשק | טופס ערר על ביטול רישיון נשק | שלילת רישיון נשק

    עודכן לאחרונה ב נובמבר 23, 2023 ע"י חיים אליה בעמוד זה אסביר על ערעור על רישיון נשק הכולל טופס ערר על ביטול רישיון נשק, ערר לקבלת רישיון לכלי ירייה, שלילת רישיון נשק, איך ניתן להגיש ערר על רישיון נשק, עושים ואיך פועלים ע"מ לקבל חזרה את רישיון נשק אחרי שלילת רישיון נשק, התליית רישיון נשק…

  • רישיון נשק רובאי 02 | הוצאת רישיון נשק | רישיון לאקדח+בקשה לרישיון פרטי כל המידע

    עודכן לאחרונה ב דצמבר 4, 2023 ע"י חיים אליה לאור המלחמה אנו בצוות מצומצם. לכן, מבוקש לשלוח הודעת ווטסאפ ואנו נחזור אליכם בשעות פעילות המשרד. שימו לב שגם רובאי 02 יכול להיות זכאי בתנאים מסוימים לפרטים נוספים צרו קשר בדיקת זכאות ללא עלות. מעוניינים להוציא רישיון נשק ? בעמוד זה אסביר את התנאים, הוצאת רישיון…

  • Demo Page

    עודכן לאחרונה ב פברואר 15, 2022 ע"י חיים אליה

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, במהלך ההתמחות התמחה עורך דין אליה במשרד העוסק אף הוא במשפט הפלילי ודיני תעבורה. למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, העוסק בתחום התעבורה ומשפט פלילי הוא כבעליו וכמי שייסד משרד זה. כיום המשרד מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות- אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע