תשלום דוח משטרה – לא לשלם! איך לבדוק אם יש לי דוחות תנועה?

עודכן לאחרונה ב נובמבר 1, 2023 ע"י חיים אליה

בעמוד זה אסביר האם כדאי לשלם דוח תנועה (תשלום דוח משטרה או תשלום קנס משטרה ) ? וכך למעשה להודות בעבירה ?  אציג מספר דרכים איך לבדוק אם יש לי דוחות תנועה העומדים לחובתי ? איך מבצעים בדיקת דוח משטרתי ההבדל בין דו"ח תנועה / קנס משטרה ? כמו גם, כיצד מתבצע תשלום דוח תנועה ו/או איתור דוחות שלא הגיעו לנהגים.

איפה ניתן לבדוק, ואיך לבדוק אם יש דוחות תעבורה ובצידן תשלום קנס משטרת ישראל, (בדיקת דוח מהירות) אציג את אתר משטרת ישראל ל- תשלום דוחות או תשלום קנס, וכן אסביר כיצד לברר את מספר הנקודות במשרד הרישוי, ובכלל, איך לבדוק אם יש לחובתכם דוח”ות תנועה עתידיים אשר טרם קיבלו ובמידה ואבד הדו”ח המקורי מה ניתן לעשות ?

צפו בסרטון הבא איך לבדוק אם יש לי דוחות תנועה ? ואם כדאי להידרש לתשלום דוח משטרה ומיד לשלם ( לא ! אלא לפעול לביטול הנקודות באמצעות עו"ד) ?

האם כדאי לשלם דוח תנועה או תשלום קנס משטרה ? ואיך לבטלו?

תשלום דוח משטרה עצה שלי היא לא למהר ולשלם דוח תנועה קנס משטרה, וזאת כי ברגע שמשלמים מודים בעבירה ובנקודות לה. ולכן, על פניו, מצד הנהג, נראה שדוח אחד או שני דוחות אם הנהג ישלם, לא יקרה כלום ושום דבר.

אך בפועל המציאות מראה אחרת ולכן אם לא לשלם לפחות לדאוג לבטל את הדוח, שכן אם לא כן, כאשר מגיע פסילה של משרד הרישוי או התליית רישיון הנהיגה רק אז מתחילים להבין את גודל הטעות בתשלום דוח משטרה.

כך למשל לקוחות מגיעים למשרד לאחר שרישיונם נפסל ל 3 חודשים. שכן, בהתאם לשיטת הניקוד החדשה ( ראה כמה נקודות זה שלילה ) די, ב 3 דוחות טלפון נייד, להפעיל פסילה של 3  חודשים. ובמקרים אחרים דיי ב- 3 עבירות מהירות ע”מ להפעיל פסילה של 3 חודשים.

יודגש כי דוחות אלו גם אם היו בסכומים קטנים יש לצידן יש נקודות תעבורה, כאשר אלו בסוף מגיעות לידי פסילה או התליית רישיון.

ולכן, באמצעות ייצוג או הכוונה מתאימה, ניתן באופן קבוע לבטל את נקודות תעבורה אלו. שכן בכל דוח ניתן למצוא כשלים בראיות שבכוחן לבטל את הדוח ראה –ביטול דוח מהירות מופרזת . 

מעבר לעובדה שגם נהיגה מונעת יצטרך הנהג לעבור במידה וישלם – פירוט נרחב יותר ראה בקישור הבא.

איך לבדוק אם יש לי דוחות תנועה (דוחות משטרה ) התלויים ועומדים כנגדי?

על מנת לבדוק אם יש דוחות תנועה אשר לא שולמו וממתינים להישלח או לחילופין אתם מבקשים לשלמם, ניתן לפנות בטלפון ל- 110 ( 110 שלוחה 2) להזדהות עם מספר תעודת זהות. זהו בעצם אגף התנועה של משטרת ישראל, היחידה העוסקת בבקשות להישפט או בדוחות התנועה, יחידה זו גם נקראת מפנ”א (מרכז פניות נהגים ארצי).
נקראת גם, תשלום קנס www.police.gov.il כמו גם אפשר ליצור קשר עם רשות האכיפה והגביה תשלום דוחות  www.police.gov.il (כנסו לתשלום מאובטח
ואח"כ לזיהוי באמצעות תעודת זהות ורישיון נהיגה ויש את הדוח מולכם.)

תשלום קנס – המרכז לגביית קנסות ( מענה אנושי בשעות הפעילות או אוטומטי 24 שעות ביממה – דוחות משטרה טלפון  35592* ) .

איך משלמים? אפשר לבצע תשלום קנסות משטרה לפי תעודת זהות באשראי או באתר. תשלום דוחות משטרה לפי תעודת זהות יינתן בעת הזיהוי ויחייב אימות נוסף של רישיון נהיגה או כתובת ע”מ לשלם דוח זה.

כמו גם, תשלום דוחות משטרה לפי מספר רכב, כאשר תשלום דוח לפי מספר רכב יחייב זיהוי מעמיק בטרם בדיקת דוח משטרה ע”י המוקד וכל תשלום קנסות תעבורה אחרים.

לסיכום קצר בעניין תשלום דוחות באינטרנט: ניתן לשלם באמצעות האתר של המשטרה וכן באמצעות רשות האכיפה והגביה. בדרך כלל, אותם דוחו"ת/ הודעת תשלום הקנס, מופיעים עם הנקודות באתר אף עוד בטרם ושולמו, שימו לב, כי רק לאחר תקופה של חודש גם רשות האכיפה מתעדכנת.

תשלום דוח משטרה לא לשלם ואיך בודקים אם יש לי דוחות תנועה עו"ד תעבורה חיים אליה

משטרת ישראל תשלום קנסות – תשלום קנס משטרה

תשלום קנס משטרה – אם שולמו הדוחות מה ניתן לעשות ? ובפרט כיצד לבדוק אם יש דוחות תנועה שעדיין לא הגיעו. מה הדין במקרה והדו”ח לא שולם. וכיצד לנהוג במידה והגיע דו”ח. אולם, ללא צילום עם תמונה ברורה המופיע על גבי ההודעה. יתרה מכך, מה קורה במידה והרכב המצולם שמופיע בתמונה לא של הבעלים, כיצד איך לקבל גיליון הרשעות תעבורה נקודות משרד הרישוי.

לבסוף אסביר כיצד ניתן להתגונן מפני דוחות כאלה על מנת לחמוק מנקודות של משרד הרישוי ולזכות בקנס נמוך בהרבה. ליצירת קשר עם משטרת ישראל תשלום קנסות בקישור הבא.

איך מבררים נקודות תעבורה | בירור דוחות תעבורה | בדיקת דוח מהירות?

בירור דוחות תעבורה או בדיקת דוח מהירות ? – ניתן לבצע בדיקת דוחות לבקש מרשות הרישוי “טופס כחול” על מצב נקודות. את הטופס אפשר לקבל באמצעות האתר של משרד הרישוי או באמצעות הסופר פארם בעלות של עשרה שקלים.

כיצד יוצרים קשר עם מפנ”א על מנת לברר אם יש כנגדי דוח"ות תנועה?

יש אפשרות להתקשר כפי שמוסבר לעיל, ויש אפשרות לשלוח מכתב לתא דואר 120 פתח תקווה מיקוד 4910002 חובה לצרף אישור משלוח דואר רשום + אישור מסירה.

מה האפשרויות שיש במידה וקיבלתי דוח תשלום קנס:

אפשרות אחת – ניתן לשלם את הקנס בכרטיס אשראי או במזומן בבנק הדואר, במידה ושילמת את הקנס הרי שאתה מודה בעבירה ובנקודות לצד העבירה, ורק במקרים חריגים:

כמו למשל שילמת את הקנס והתברר לך שאדם אחר נהג ברכב, בעת ביצוע העבירה או שילמת את הקנס בשמו של מישהו אחר מבלי לשים לב כי, הרכב רשום על צד ג’, כך שצד ג’, סופג את הנקודות. יש להגיש לבית המשפט בקשה לביטול.

כלומר, המ"ש – דהיינו, הארכת מועד להישפט בלווי תצהיר חתום ע”י עורך דין. בנקודה הזו ראוי להתייעץ עם עורך דין תעבורה. שכן, גם אם הקנס שולם יש עדיין אפשרות להימנע מנקודות או לבטלם ראה ביטול או מחיקת נקודות תעבורה. ע"מ לא להכנס להתליית רישיון נהיגה או קורסים מיותרים ובמקרה הגרוע זה פסילה של 3 או 9 חודשים.

אפשרות שניה – ניתן לבקש ולהמיר את הדוח לאזהרה בכפוף לעילות המופיעות בהנחיות המשטרה להמרת דו”ח באזהרה בדואר רשום. ואף, להסב דו”ח זה לאחר גם אם מדובר בתאגיד ראה בעניין זה הסבת דוח תנועה | הסבת דוח תנועה של תאגיד + טופס הדגמה.

אפשרות שלישית – להגיש בקשה להישפט תוך 90 יום מיום קבלת הדו”ח. לדוגמה אם דו"ח מצלמה הגיע בתאריך 1/1/19 אזי עד לתאריך 31/3/19 ישנה אפשרות להגיש בקשה להישפט.

יודגש כי את הבקשה להישפט מגישים למפנ"א. אך אם בית משפט לא יקבל את הטיעונים המשפטיים המוצגים לו בעת הדיון או שאין הצדקה משפטית לקבלת הגרסת הנהג, אשר ביקש להישפט.

בית משפט יורה על כפל קנס במקרה הטוב, ואף הוצאות וזאת על בזבוז זמן יקר של בית משפט לתעבורה שממילא קורסים תחת הנטל ולכן לא תמיד רצוי לערער על דוח אלא אם כן עו"ד ממליץ לעשות כן.

כך לדוגמה מקרים שהיו אבודים וחסרי סיכוי משפטי, הצליחו בביטול הקנס והנקודות ללא כל הוצאה נוספת.

תשלום דוח משטרה - לא לשלם
תשלום דוח משטרה – לא לשלם – דוח בוטל ללא כל קנס לאוצר המדינה או נקודות וללא כל דיון
איך לבדוק אם יש לי דוחות תנועה - וביטול הדוח לאחר התייעצות עם עו"ד תעבורה
איך לבדוק אם יש לי דוחות תנועה –
תשלום דוח משטרה עו"S חיים אליה תוצאה של ביטול
איך לבדוק אם יש לי דוחות תנועה – עם עו"ד תעבורה

מה קורה אם עבר הזמן להישפט ?

במידה והזמן עבר להגשת בקשה להמיר את הדוח באזהרה, שהוא תוך 30 יום מקבלת הדוח. ואף עבר הזמן להגשת בקשה להישפט, קרי תוך 90 ימים מקבלת הדוח. אזי לקנס מתווסף ריבית פיגורים בשיעור של 50% מהקנס המקורי ולאחר כחצי שנה תהיה ריבית פיגורים בשיעור של 5% מגובה הקנס המקורי כל שישה חודשים.

תשלום דוחות תנועה – ואם הנהג בוחר לא לשלם  ?

באשר לדוחות תנועה שלא שולמו הן באמצעות האתר של משטרת ישראל דוחות police.gov.il והן באמצעות מרכז לגביית קנסות www.eca.gov.il (תשלום קנס גם תשלום דוח חניה) – וכך למעשה עוצם עיניו, נוכח העבירה והקנס.

התוצאה – הרשעה בעבירה ללא משפט, קבלת ניקוד לצד העבירה וגם ריבית פיגורים, ולא תשלום מע”מ. שכן, רבים נוטים לחשוב כי ריבית פיגורים הינה תשלום מע”מ המצטרפת לדוח שלא שולם.

מה קורה כאשר הדוח לא הגיע אליי והתווספו לי נקודות אשר נצברו עקב דוח זה ממשרד הרישוי ולא ביצעתי את העבירה ?

לשאלה זו ראוי להתייעץ עם עורך דין תעבורה. שכן, יש אפשרות לבטל את הדוח וזאת מתוך מספר עילות הקבועות בחוק ובפסיקה. (suju, nayrv)

כך למשל ראה בקישור מהם העילות הקבועות בחוק אשר בכוחם יש אפשרות לבטל דוח או עילות אחירות בהן ניתן לבטל נקודות תעבורה עילות לביטול דוח תנועה או לחילופין ניתן להמיר דוח תנועה באזהרה או לחילופי חילופין ניתן לערעור על דוח תנועה.

כך או אחרת משרדנו מעניק יעוץ משפטי בכול האמור לעיל, לקבל ייעוץ ניתן לצור קשר עם המשרד ייעוץ הראשוני ללא עלות.

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, במהלך ההתמחות התמחה עורך דין אליה במשרד העוסק אף הוא במשפט הפלילי ודיני תעבורה. למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, העוסק בתחום התעבורה ומשפט פלילי הוא כבעליו וכמי שייסד משרד זה. כיום המשרד מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות- אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע