שלילת רישיון לנהג חדש: כל מה שצריך לדעת

עודכן לאחרונה ב נובמבר 11, 2023 ע"י חיים אליה

שלילת רישיון נהיגה לנהג חדש – בעמוד זה אפרט את כל סוגי השלילות שיש לנהג חדש, כולל הסבר מקיף על נקודות נהג חדש, מה ההשלכות של נהג חדש, תאונה נהג חדש, ואיך מטפלים בדוחות או בזימון לדין מסוג של נהג חדש ע"מ שנהג חדש לא יעשה שוב טסט ותיאוריה פעם נוספת.

שלילת רישיון לנהג חדש – להיות נהג חדש זה כמו ללמוד לרכוב על אופניים לראשונה – זה מרגש, אבל גם מלווה בלא מעט אחריות וסיכונים. ומה קורה כשהאופניים נתקעים או, במקרה שלנו, כשהרישיון שלך נשלל? בואו נצלול יחד לעולם של שלילת רישיון לנהג חדש, ונבין איך אפשר לחזור לכביש במהרה ובבטחה.

מהי שלילת רישיון ומתי היא מתרחשת?

שלילת רישיון נהיגה לנהג חדש היא כמו קבלת כרטיס אדום במשחק כדורגל – היא מורידה אותך מהמשחק, או במקרה שלנו, מהכביש. זו עונשין שמטרתו להביא להבנה שהתנהלות מסוימת בנהיגה אינה מתקבלת על הדעת ומסכנת את הנהג וסביבתו.

שלילת רישיון נהיגה לנהג חדש חיים אליה מסביר

כמה נקודות זה שלילה לנהג חדש?

כמה נקודות זה שלילת רישיון נהיגה לנהג חדש?. על פי החוק, נהג חדש יכול לצבור עד 24 נקודות לפני שרישיונו יישלל. אלא שתלוי באיזה דוח ע"מ שמשרד הרישוי יפעיל סנקציה כה חמורה לנהג חדש וזה פסילת רישיונו במקרה הטוב ובמקרה הרע זה טסט ותאוריה פעם נוספת ושנתיים נוספות של נהג חדש,

כאן המקום להדגיש כי יש דוחות שגם אם יהיו פחות מהנקודות אלו דהיינו פחות מ 24 נקודות, עדיין יזכה לשלילה. עבירות אלו הם עבירות בתוספת השלישית לפקודת התעבורה ראה פירוט בהמשך. אך ע"מ לא לקבל נקודות ולא משנה באיזה דוח חובה לפנות לעורך דין המתמחה בתחום.

השלכות של שלילת רישיון על נהג חדש

כמו קופסה שנפלה מהמדף, שלילת רישיון יכולה לגרום להמון השלכות לא רצויות – החל מבעיות לוגיסטיות ועד להשלכות משפטיות ופיננסיות. בין היתר גם פסילה של הרישיון מטעם משרד הרישוי וחיוב לבצע טסט ותיאוריה פעם נוספת זה קורה כאשר נהג חדש עובר על אחת מהעבירות שבתוספת השלישית – יפורט בהמשך.

שלילה לנהג חדש עקב תאונה מיד לאחר התאונה

הנהג ייקרא לעשות שחזור ולמצוא את נקודת האימפקט הדבר נעשה ע"י שוטר שהוא בוחן תנועה. לאחר מכן יוזמן הנה לשימוע בעניין רישיונו.

הליך השלילה: מה קורה מרגע שנתפסת?

לאחר שהנהג נתפס ולאחר קיום שימוע אצל קצין משטרה והאחרון החלט שלא מחזיר לנהג את רישיון הנהיגה, ניתן לפנות לבית משפט בבקשה מתאימה לשחרר את רישיון הנהיגה. אחרת אם הנהג לא עושה כך הוא נוהג בזמן פסילה – נהיגה בפסילה.

איך מבטלים שלילת רישיון נהיגה ?

ע"מ לבטל שלילת רישיון נהיגה לנהג חדש, יש מספר דרכים שאנו עושים זאת, במטרה שנהג חדש לא יעבור שוב שנתיים נוספות, של נהג חדש, טסט ותיאוריה פעם נוספת.

שימו לב נהג חדש דהיינו זה נהג שקיבל את הרישיון שלו וצריך לשמור עליו במשך תקופה של שנתיים – גם אם נהג חדש יקבל עבירה אחת מהמנויות בתוספת השלישית לפקודת התעבורה, הרי שהוא יהיה נהג חדש לשנתיים נוספות ויעבור טסט ותיאורה ולכן פונים לייעוץ משפטי.

בעניין זה ע" לרתום את בית משפט ואף לשכנע אחרת, כאן אני יכול לומר שלא היה לי לקוח אחד שעשה טסט ותיאוריה ושנתיים נוספות של נהג חדש, שכן אני מוצא בכל תיק ותיק בעיה מסוימת שאז בית משפט לא יוכל להרשיע והתוצאה או הסדר מאד קל או זיכוי. כמו גם אפשר להגיש ערעור.

ערעור: אם נעשתה שלילה על ידי בית משפט, תוך זמן מוגדר לאחר ההחלטה ניתן להגיש ערעור על ההחלטה. הערעור צריך להישען על טיעונים משפטיים ו/או עובדתיים שמצדיקים ביטול או שינוי החלטת בית המשפט.

או בירור מנהלי מול משרד הרישוי וזה רק באמצעות עורך דין שכן הפקידה במשרד רישוי עלולה לעדכן במחשב פסילה שלא לצורך. אם השלילה בוצעה על ידי רשות הרישוי, אפשר לבקש בירור מנהלי. במסגרת הבירור יש להוכיח שהשלילה נעשתה בניגוד לנהלים או שהייתה קשה מדי בהתחשב בנסיבות. ראה למשל פסילה של לקוחה אשר במהלך 4 חודשים בוטלו כל הנהיגה מונעת ופסילה של 9 חודשים יחד עם 2 קורסין שעליה היה לעבור.

שלילת רישיון נהיגה לנהג חדש ? – התשובה לא, משרדנו נדרש לביטול גם נקודות וגם קורסים לנהג חדש הכול בעזרת כשלים בראיות.

ביטול נקודות נהג חדש שלילת רישיון נהג חדש

תכנית שיקום: לעיתים, במיוחד במקרים של נהיגה בשכרות, ניתן להשתתף בתוכניות שיקום שמטרתן להחזיר את הנהג לכביש באופן אחראי. לאחר סיום התוכנית בהצלחה, ייתכן וישנה אפשרות לשחזור הרישיון.

שיפור נהיגה: לעיתים, ניתן להציע לבית המשפט או לרשות הרישוי לעבור קורס שיפור נהיגה כתנאי לקצר את תקופת השלילה. קורסים בשל נקודות תעבורה כאן צריך למחוק את הניקוד. מחיקת נקודות תעבורה או לבטל את התליית רישיון נהיגה.

הסדר טיעון: במקרים מסוימים, ניתן להגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות לפני או במהלך המשפט שעשוי לכלול קנסות או עונשים אחרים במקום שלילת רישיון.

הצגת נסיבות מקלות: ניתן לנסות ולהציג בפני בית המשפט נסיבות מקלות שלא היו ידועות במועד שבו בוצעה העבירה או במהלך הדיון.

אחרי כמה זמן שלילה צריך לעשות רישיון חדש?

שלילת רישיון לנהג חדש – לאחר תקופת שלושה חודשים או הרשעה בעבירות מסוימות הכול לאור התוספת השלישית לפקודת התעבורה (כדוגמת – עבירת אור אדום, עבירת שכרות לנהג חדש, עבירה שנהג חדש היה מעורב בתאונת דרכים עבירת מהירות לנהג חדש גם אם קיבל דוח ללא נקודות – ועוד ) שימו לב עצם ההרשעה בעבירה זו הנהג יעשה הכול חדש וע"מ לא לעשות כן יש חובה לקחת ייצוג.

שוב יודגש –

אחרי שנהג חדש הורשע ונגזר דינו בעבירות כגון אור אדום ו/או נהיגה תחת השפעת אלכוהול או תחת השפעת סמים או נהיגה בשכרות או מהירות (גם בלי נקודות) דהיינו דוח מהירות גם אם הוא 250 שח ו/או פסילה שאורכה היא למעלה מ3 חודשים יחוייב בטסט ותיאוריה פעם נוספת.

ולכן לשאלה אחרי כמה זמן שלילה צריך לעשות רישיון חדש התשובה תהיה בהקשר של איזה עבירה הורשעה הנהג ולא בעל איזה עבירה עבר הנהג יש הבדל בין השניים. על עבירה שעבר עורך דין מקצועי יכול לתקן כתב אישום לעבירה שלא תשפיע על נהיגתו של נהג חדש.

ע"מ לטפל בכך יש חובה לקחת ייצוג בבית משפט גם אם מדובר בעבירה ללא נקודות ! יש סיכון לנהג חדש.

שלילת רישיון נהיגה לנהג חדש ‏| שלילת רישיון לנהג חדש

שלילת רישיון נהיגה לנהג חדש – עבירות תנועה נחשבות לחמורות לנהג חדש, כאשר האפשרות של שלילת רישיון אינה בלתי נמנעת. עבירות תעבורה, אשר בגינן יכול להישלל רישיון הנהיגה של נהג חדש הן:

אי עצירה לפני מסילת רכבת, אי מתן זכות קדימה, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, עקיפה שלא כחוק, נהיגה במהירות העולה על המותר בחוק, אי דיווח על תאונת דרכים, ביצוע עבירה בגרימת תאונת דרכים, אשר כתוצאה מכך נפגע אדם, או גרימה של תאונת דרכים קטלנית, נהיגה ללא מלווה שלילת רישיון לנהג חדש בגין עבירה זו, עומדת על שלילת רישיון למשך 3 חודשים. ראה תמונה מצורפת .

הדרך להתמודד עם שלילת רישיון לנהג חדש

אם אתם נהגים חדשים והואשמתם באחת מהעבירות המפורטות לעיל, יש להתייעץ ולהיות מיוצג ע"י עורך דין תעבורה. ישנם תנאים מסוימים, אשר בגינן עוה"ד, יכול להוציא נהגים חדשים שרישיון הנהיגה שלהם נשלל. ייתכן ואף יוקטן העונש, כך שעוה"ד, יוכל להוציא את התוצאה המקסימלית אשר תגרום לכך שרישיונו של נהג חדש לא יישלל.

יש לציין, כי כל שלילת רישיון של נהג חדש למשך 3 חודשים או יותר, עשויה לגרום לכך שרישיונו לא יחודש ולכן, חשיבותו של ייצוג הנהג ע"י עורך דין לתעבורה הינה מכרעת. חשוב להדגיש כי, הדרך להתמודדות עם שלילת רישיון לנהג חדש בין היתר דחיית המשפט עד לסיום נהג חדש.

לפירוט איך לתקוף עבירות של נהג חדש והתמודדות עם בית המשפט במטרה לא לעבור טסט ותיאוריה ואף לשחרר את הרכב ורישיון. ראה עונש מקסימלי על מהירות מופרזת לבגיר |⭐️ עונש על מהירות מופרזת נהג צעיר (haimlaw.com)

שלילה לנהג חדש סיכום שלילת רישיון נהיגה מסיבה נפשית

שלילה לנהג חדש באיזה תנאים – אם רופא פסיכיאטר, נתקל בנהג (גם לא חדש) שאותו הוא מחשיב למסוכן, חלה עליו חובת דיווח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים {מרב"ד}. חוות דעת פסיכיאטרית, מהווה מסמך רפואי בעל מעמד של ראייה בבית המשפט.

הוועדה הרפואית במכון הרפואי, דנה בהחלטה, אם להשאיר את רישיון הנהיגה בידי הנהג, להתנות או לשלול אותו לחלוטין, כך למעשה עלול הוועדה להחליט על שלילה לנהג חדש או נהג ותיק. חוות הדעת, צריכה להיות כתובה באופן בהיר ומסודר, כך שיש לציין נקודות חשובות לוועדה, אשר תסייע לה להגיע להחלטה המתאימה.

כך למשל למשרדינו הגיע לקוח עם חוו"ד מטעם המרב"ד שאינה טובה, ולו רישיון על מונית ורכב משא, ומשרד הרישוי בחר לשלול את הרישיון המשאית ואת המונית השאיר. פניית המשרד היתה למכון באמצעות חוו"ד נוספת מתאימה – קיבל לידיו את הרישיון חזרה.

כמה נקודות זה שלילה לנהג חדש עורך דין חיים אליה

הודעה על שלילת רישיון נהיגה לנהג חדש ממשרד הרישוי על התליית רישיונו.

לכבוד [שם הנהג החדש],

ת.ז. [מספר תעודת זהות],

כתובת: [כתובת מלאה].

מוקדם ליום [תאריך], בשעה [שעה], במהלך בדיקה תנועתית שנערכה על ידי פקחי משרד התחבורה/שוטרי משטרת ישראל, נתפסת נוהג ברכבך [תיאור הרכב] בניגוד לתנאי רישיונך המוגבל כנהג חדש.

העבירות שנרשמו נגדך הן כדלקמן:

  1. [תיאור העבירה הראשונה ואת פרטיה].
  2. [תיאור העבירה השנייה, אם ישנה, ואת פרטיה].

על פי סעיף [מספר סעיף] של חוק התעבורה, ובהתאם לנקודות העונשין הנצברות על שמך במרשם הנהגים, הנך מוזהר כי המשך נהיגה תחת אותן התנאים עלולה להוביל לשלילת רישיון הנהיגה שברשותך.

בעקבות זאת, אתה מתבקש להתייצב בפני ועדת הרישוי במשרד התחבורה בתאריך [תאריך ייצוג לפני הועדה], לדיון בנושא שלילת רישיון הנהיגה שלך.

אנא הבטח להתייצב במועד ובשעה הנקובים, ולהביא איתך את רישיון הנהיגה ואת כל המסמכים הרלוונטיים לתיקך.

לגבי נקודות לנהג חדש ?

נקודות לנהג חדש ככל ונהג חדש יעבור עבירות מהתוספת השלישית בפרט עבירת (דוח מהירות נהג חדש) ויורשע בהם אזי תקופת נהג חדש תחול לעוד שנתיים לפירוט נרחב על עבירות נהיגה חדש ו/או דוח מהירות נהג חדש.

כדוגמת עבירות (להם 10 נקודות ) :

(1) עבירה לפי סעיפים 10, 43, 44 או 65 לפקודה.

(2) עבירה לפי תקנה 22 לתקנות התעבורה, אי- ציות נוהג רכב לרמזור ואי- מתן זכות קדימה, עבירה לפי תקנות 26(2), 47, 54 או 57 לתקנות האמורות,

ועבירה לפי תקנה 144 לתקנות האמורות לגבי אי- הודעה על תאונת דרכים או אי- הגשת עזרה לנפגע בתאונת דרכים.

(3) עבירה לפי פקודה זו או התקנות לפיה אשר גרמה לתאונת דרכים שבה נפגע אדם.

(4) עבירה שבית המשפט גזר על מי שעבר אותה פסילה בפועל מהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה של שלושה חדשים או יותר.

ביטול נקודות נהג חדש, במטרה שלא יקבל שלילת רישיון נהיגה. אנו כאן כדי לסייע צרו קשר איתנו, הפתרון לנהג חדש הוא מחיקת נקודות תעבורה לחלוטין וזה מה שאנו עושים.

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע